טוויטר לא תאפשר מכירת מודעות פוליטיות

אולי יעניין אותך גם

מנכ"ל טוויטר, ג'ק דורסי, הודיע בשבוע שעבר כי שירות המסרים לא יאפשר עוד פרסומות פוליטיות בתשלום בשירות. דורסי הסביר בסדרת ציוצים כי פרסום ברשת הוא יעיל במיוחד וכאשר מדובר בפרסום פוליטי, הוא נושא בחובו סיכון משמעותי להשפעה על מיליוני אנשים. דורסי ציין כי הכללים החדשים יפורסמו עד אמצע חודש נובמבר הנוכחי וייכנסו לתוקף בסוף החודש.

הודעתה של טוויטר גררה תגובות מעורבות. חלק מהמבקרים טוענים כי מדובר בצעד בעל משמעות מוגבלת ביותר שכן משתמשי טוויטר יוכלו עדיין לצייץ ולשתף תוכן פוליטי כרצונם בחשבונותיהם הפרטיים. האיסור על פרסום פוליטי לא ישפיע על חשבונותיהם של פוליטיקאים בעלי עוקבים רבים ובראשם חשבונו של הנשיא טראמפ שציוציו מגיעים ללמעלה מ-66 מיליון משתמשים מדי יום.

הצעד של טוויטר עומד בניגוד לעמדה שהביעו פייסבוק ו-YouTube בשבועות האחרונים, כאשר הגנו על מדיניותם לאפשר פרסומים פוליטיים בתשלום, גם כאשר מדובר ב"פייק ניוז". מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, טען בהקשר זה כי אין זה מתפקידה של חברה פרטית לצנזר פוליטיקאים. טוויטר דאגה להדגיש כי החלטתה נובעת ממניעים עקרוניים, אך פרשנים ציינו כי ההכנסות של טוויטר מפרסומות פוליטיות אינן משמעותיות בהשוואה להכנסותיה של פייסבוק מאותו מגזר.

הסוגיה של פרסום פוליטי ברשת היא נושא שנוי במחלוקת בתקופה האחרונה. מצד אחד, מדובר במקור הכנסה משמעותי לרשתות המדיה החברתית, אך מאידך, מאז הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016, בהן הוכח כי גורמים זרים התערבו בקמפיין באמצעות רכישת פרסומות פוליטיות ברשתות החברתיות, הביקורת על הרשתות החברתיות גברה, ומחוקקים קראו להטיל הגבלות על פרסום פוליטי ברשת בדומה להגבלות שחלות על השידור בטלוויזיה. מקור: הוושינגטון פוסט (מאת: טוני רום ואיזק סטנלי-בקר).