הממשלה החליטה - מערך הסייבר הלאומי יגן על התעופה

אולי יעניין אותך גם

הממשלה אישרה השבוע הקמת ועדת היגוי לאומית לקידום הגנת הסייבר על תעופה אזרחית בישראל. הקמת הועדה היא חלק מתוכנית רחבה של מערך הסייבר הלאומי המטילה את האחריות על הגנת הסייבר בתעופה על מערך הסייבר הלאומי ורשות התעופה האזרחית, בהשתתפות נציגים מטעם משרד התחבורה, רשות שדות התעופה, שירות הביטחון הכללי, משרד הביטחון, המטה לביטחון לאומי וצה"ל. 

בהצעת ההחלטה נכתב כי "בשל פוטנציאל האיום והחשש מפגיעה בחיי אדם ובכלכלה, לאור הסביבה הרגולטורית הגלובלית והישראלית, ריבוי השחקנים בתחום התעופה והגנת הסייבר בישראל ובעולם ואינטרסים ציבוריים נוספים, נדרשת היערכות מדינתית ליצירת תשתית שיתופי פעולה, שיתופי ידע ומידע, פיתוח טכנולוגי, הכשרה והסדרת אחריות וסמכות בתחום הגנת סייבר בתעופה אזרחית." 

התוכנית שמקדם מערך הסייבר הלאומי תכלול, בין היתר, גם הנחיית רשות שדות התעופה; שיתוף פעולה עם בואינג; קידום מהלכים לגיבוש סטנדרטים ותקנים מחייבים להגנה עם גופי תעופה מובילים בעולם; ופיתוח הדרכות לאימון והעלאת מודעות הטייסים להתנהלות בזמן אירוע סייבר. 

בשנים האחרונות גבר החשש ממתקפות הסייבר על מטוסים ועל מערך התעופה בכלל. בעבר אף הצליח מומחה סייבר אמריקאי לפרוץ למערכות מטוס יונייטד ולהשתלט על אחד ממנועיו באמצעות מערכת הבידור של המטוס. לדברי יגאל אונא, ראש מערך הסייבר הלאומי, מדובר בנושא המעורר עניין רב בעולם וישראל היא בין המדינות הראשונות לקדם אותו. מקור: הודעת מערך הסייבר הלאומי