האם יעוקל חשבון האינסטגרם של כוכבת הילדים?

אולי יעניין אותך גם

האם ניתן לעקל חשבון רשת חברתית של אדם על-מנת לגרום לו לשלם את חובו? תחילת הפרשה בחודש ספטמבר 2016. גלעד קליין, שעסק בהולכת כלבים (Dogwalker), הגיש באמצעות בא-כוחו, עו"ד גיא אופיר, תביעת לשון הרע כנגד כוכבת הילדים שירן סנדל. האחרונה העלתה פרסום לחשבונה ב-Instagram, בו תיארה אירוע בו חזתה, לטענתה, בקליין נוקט באלימות כלפי כלב אותו הוליך במסגרת עבודתו. סנדל גם צילמה את קליין וצירפה את תמונתו לפרסום.

בפסק-דין שניתן ב-24.11.2019, קיבל בית המשפט השלום בתל-אביב את תביעתו של קליין וקבע כי דבריה של סנדל, שהציגה אותו כמי שמפעיל אלימות כלפי כלבים, עשויים לבזותו ולפגוע בפרנסתו. בית המשפט דחה את טענות ההגנה של סנדל, אך ציין כי לא פעלה בזדון ומתוך כוונה לפגוע בקליין. השופטת כוכבה לוי קבעה כי כוונתה הייתה אכן להזהיר את ציבור בעלי הכלבים מפני אפשרות של נקיטת אלימות כלפי הכלבים, אף שהפרסום נעשה על בסיס פרשנות מוטעית לאירוע.

מנגד, ביהמ"ש קבע כי יש לתת משקל להיקף הנרחב והתהודה של הפרסום וחייב את סנדל לשלם לקליין פיצוי בסך 50,000 ש"ח וכן הוצאות ושכר טרחת עו"ד בסך 8,800 ש"ח [ת"א 16471-09-16]. לאחר שחלף כחודש ממועד מתן פסק-הדין והואיל וסנדל טרם שילמה לקליין את הסכום שנפסק, פתח ב"כ של קליין, עו"ד אופיר, בהליכים בלשכת ההוצאה לפועל על-מנת לעקל את חשבון האינסטגרם של סנדל, אשר לה כ-350,000 עוקבים. סנדל, כך נטען, מפיקה הכנסות מפרסום פוסטים לקהל העוקבים שלה.

ב"כ של קליין גם פנה לפייסבוק, שאינסטגרם נמצאת בבעלותה, בדרישה שלא לאפשר לסנדל להעביר את חשבונה לאחרים עד שתתקבל החלטת לשכת ההוצאה לפועל בבקשת העיקול. סנדל מסרה בתגובה כי מדובר ברדיפת פרסום וכי הדיו טרם יבשה על פסק-הדין ובטרם חלף המועד להגשת ערעור. מקור: Mako.