יו-טיוב תגביל איסוף מידע ממשתמשים הצופים בתכנים לילדים

אולי יעניין אותך גם

יו-טיוב תחל בשנה הבאה ליישם אמצעים לצמצום עיבוד המידע מגולשים הצופים בתכני וידאו המיועדים לילדים, בעקבות הקנס שספגה מוקדם יותר השנה מנציבות הסחר הפדרלית בארה"ב על הפרת דיני הגנת הפרטיות על ילדים בארה"ב.

בתוך כמה חודשים פלטפורמת הוידאו הפופולרית תבקש מכל משתמש שטוען אליה תוכן לסמן אותו כמיועד לקטינים אם הוא מכוון לילדים מתחת לגיל 13. בהתאם, יו-טיוב תחדול מאיסוף מידע על משתמשים שניגשים לתכני וידאו שסומנו כך, תימנע מהצגת פרסומות המותאמות לפרופיל המשתמש ותסיר מעמודים אלה פונקציונליות הכרוכה בעיבוד מידע אישי, כמו תגוביות.

מתכונת הפעילות החדשה תעביר את האחריות לידי יוצרי התכנים שיהיו אמונים לקבוע אם התוכן "נועד לילדים". במקביל, יו-טיוב מתכננת ליישם יכולת למידת מכונה כדי לאתר תכנים שנועדו לילדים אך בשוגג לא סווגו ככאלה על-ידי יוצרי התכנים.

יוצרי תכנים חוששים מהאחריות המוגברת ומהקושי לסווג נכונה איזה תוכן ייחשב "מיועד לילדים" במובנו המשפטי לפי החוק הפדרלי בארה"ב להגנת הפרטיות על ילדים ברשת (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA). מנגד, ארגוני צרכנים ופרטיות סבורים שמתכונת הפעילות החדשה, ואף החובות שנציבות הסחר הטילה על יו-טיוב, לא מגנים על פרטיות הילדים באופן מספק. מקור: The Verge (מאת: מקנה קלי, ג'וליה אלכסנדר).