יו-טיוב: קנס של מיליוני דולרים על הפרת פרטיות של ילדים

אולי יעניין אותך גם

נציבות הסחר הפדרלית בארצות-הברית (ה- FTC) עומדת להטיל קנס של מיליוני דולרים על YouTube, בשל הפרת הפרטיות של ילדים ברשת. הרשויות הגיעו להסדר עם החברה, המצויה בבעלות גוגל, אך לא פרסמו את פרטי ההסדר. גורמים אנונימיים מסרו כי ההסדר כולל, בין היתר, את הפסקת השימוש בפירסום ממוקד בתכנים המיועדים לילדים.

בתלונה שהגישו מספר גופים ללא מטרת רווח הפועלים להגנת הצרכן, נטען כי על מנת להציע פרסומות ממוקדות לילדים החברה אוספת באופן קבוע מידע התנהגותי שלהם ברשת. פעולה זו היא הפרה של החוק הפדרלי להגנה על פרטיות ילדים ברשת (Children's Online Privacy Protection Act - COPPA), האוסר על עיבוד מידע של ילדים מתחת לגיל 13 ללא הסכמה של הוריהם. בניגוד לטענת שירות הוידאו כי האתר העיקרי אינו פונה לילדים, נמצא למעשה כי האתר כולל תכנים המיועדים לגיל הרך שזכו למליארדים של צפיות. 

חברות המחקר מעריכות כי ההכנסות של יוטיוב מצפייה בתכני ילדים הן בין 500 ל-700 מליון דולר בשנה. יוטיוב מוכרת שני סוגים של פרסומות ווידאו. האחד מתאים את הפרסומת להקשר של הסרטון הנצפה והשני מבוסס על עיבוד מידע של הצופה ממקורות שונים ברשת המאפשר למקד את הפרסום למאפייני הצופה. ההצעה כי יוטיוב תחדל ממכירת פירסום ממוקד על תכני ילדים לא צפויה לפגוע משמעותית בהכנסותיה מתכני ילדים ולא תספק ככל הנראה את הגופים שהגישו את התלונה. מקור: Bloomberg (מאת מארק ברגמן).