מיקרוסופט תחקור שימוש בטכנולוגית זיהוי פנים של חברה ישראלית בה השקיעה

אולי יעניין אותך גם

חברת מיקרוסופט הודיעה כי תחקור את טכנולוגיית זיהוי הפנים שפיתחה החברה הישראלית AnyVision, בה השקיעה מיקרוסופט במסגרת סבב ההשקעה האחרון של החברה (שפורסם בחודש יוני האחרון). החקירה נועדה לברר האם השימוש בטכנולוגיה של AnyVision תואם את העקרונות האתיים של מיקרוסופט. לצורך החקירה, שכרה החברה את שירותיו של אריק הולדר, התובע הכללי של ארצות-הברית לשעבר.

הטכנולוגיה שפיתחה AnyVision עלתה לכותרות בעקבות פרסומים בדה-מרקר וברשת NBC, לפיהם ישראל משתמשת בה לצורך מעקב אחר תושבים בגדה המערבית ובמעברי הגבול עם ישראל. החברה הודיעה, בתגובה לפרסומים, כי לא נעשה שימוש בטכנולוגיה שלה לצורך מעקבים בשטחי הגדה המערבית וכי השימוש שנעשה בה במעברי הגבול דומה לשימוש של רשות המכס האמריקאית בזיהוי ביומטרי בשדות תעופה בארה"ב. 

מיקרוסופט הודיעה בשנה שעברה כי אימצה עקרונות אתיים לשימוש בטכנולוגיות של זיהוי פנים, וזאת על מנת להגן על חירויות הפרט במצבי מעקב על-ידי רשויות אכיפת חוק, וכי לא תפעיל טכנולוגיות זיהוי פנים במקרים בהם קיימת סכנה לחירויות אלה. מהלך זה וכן ההודעה על פתיחת החקירה הנוכחית משקפים את הלך הרוח הנוכחי בארה"ב לגבי טכנולוגיות זיהוי פנים ואת החשש כי הן עלולות לסכן את את חירויות הפרט ולהוביל למעצרי שווא. מקור: רויטרס (מאת ג'פרי דסטין).