בריטניה: השימוש המשטרתי במעקב מבוסס זיהוי פנים – חוקי

אולי יעניין אותך גם

שימוש המשטרה בטכנולוגית מעקב מבוססת זיהוי פנים אוטומטית הוא חוקי וכשר - כך פסק בית משפט בבריטניה במה שנראה כפעם הראשונה בה בית משפט נדרש לסוגיה.

טכנולוגיית זיהוי הפנים המדוברת נמצאת בשימוש משטרת דרום ווילס. היא מאפשרת מיפוי פניו של אדם הנמצא בקהל באמצעות מדידת המרחק בין חלקים שונים בפנים והשוואת התוצאות עם תמונות השמורות במערכת כגון אלה של חשודים ונעדרים. בעבר הועלו חששות לגביי השימוש בטכנולוגיה ולכך שמדובר בטכנולוגיה פולשנית העשויה להפיק תוצאות חיוביות שגויות, בעיקר בקרב נשים ומיעוטים אתניים.

השאלה הגיע להכרעה משפטית במסגרת תביעה של אדם נגד המשטרה בדרום ווילס. הוא צולם בעת שעסק בקניות ולאחר מכן בעת שהשתתף בהפגנה וטען כי יש בכך הפרה של זכויותיו לפרטיות ולשוויון משום שהוא, לצד ציבור רחב חף מכל פשע וחשד לפלילים, נתון במעקב משטרתי ללא ידיעתו והסכמתו. רגולטור הפרטיות באנגליה הצטרף לתביעה והביע דעתו כי אין בסיס משפטי מספק לשימוש משטרתי בטכנולוגית זיהוי פנים.

בית המשפט, כאמור, פסק נגד התובע וקבע כי שימוש המשטרה בטכנולוגיה עומד בחקיקת זכויות האדם בבריטניה, בדרישות דיני הגנת הפרטיות ומידע, בזכות לשויון ובחובה להבטיח שימוש נאות ולא שרירותי. מקור: בי.בי.סי (מאת: ג'ני ריס).