סין מאלצת תיירים להתקין בטלפון שלהם תוכנת ריגול

אולי יעניין אותך גם

תיירם החוצים את גבול סין באזורים הקרובים לשינג'יאנג (Xinjiang), נאלצים להתקין על הטלפונים שלהם תוכנת ריגול. התוכנה מספקת לרשויות הסיניות גישה, בין היתר, לכל הודעות הטקסט שלהם. כך חושפת חקירה משותפת של ה- New York Times, ה- Guardian, ה- Süddeutsche Zeitung ו- Motherboard..כ-100 מליון תיירים מבקרים באזור זה מידי שנה.

התקנת התוכנה עוקפת את חנות האפליקציות של גוגל. האפליקציה אוספת את כל רשומות היומן של הטלפון, אנשי הקשר, יומני השיחות והודעות הטקסט ומעלה אותם לשרת. בנוסף היא גם סורקת את הטלפון כדי לחלץ את שמות האפליקציות המותקנות בו. האפליקציה אינה מנסה להסתיר את עצמה. במקום זאת, היא מציגה סמל במסך בחירת האפליקציות של המכשיר, מה שמרמז כי היא מיועדת להסרה מהטלפון לאחר שהרשויות עשו בה שימוש.

תייר שחצה את הגבול סיפק לעיתון Süddeutsche Zeitung עותק מהתוכנה שהותקנה על מכשיר הטלפון שלו. ממומחים שבדקו אותה מצאו כי היא מחפשת קבצים בעלי תוכן איסלאמי קיצוני, אך גם חומר אסלאמי בלתי מזיק, ספרים אקדמיים של חוקרים מובילים על האיסלאם ואפילו מוסיקה של תזמורת יפנית מפורסמת. התוכנה מותקנת כחלק מניטור השלטונות אחר אוכלוסיית האויגור שבשינג'יאנג. מקור: VICE ו- The Guardian.