ארצות-הברית: קנס לאפליקציית היכרויות שחשפה תמונות אינטימיות

אולי יעניין אותך גם

התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, Letitia James, הודיעה כי הגיעה להסכם פשרה עם חברת Online Buddies, המפעילה אפליקציית היכרויות לקהילת הלהט"ב. לפי ההסכם, תשלם החברה קנס למדינה בסך 240,000 דולר, לאחר שתמונות אינטימיות ופרטיות של משתמשי האפליקציה - jack'd - היו נגישות באופן פומבי באמצעות האינטרנט לכל דורש. לאפליקציה מעל 5 מיליון הורדות רק ב-Google Play.

האפליקציה מאפשרת למשתמשים להוסיף תמונות "פרטיות" לפרופיל שלהם, ומאפשרת להם לשתף אותן רק עם משתמשים ספציפיים שבחרו. למעשה, כל גולש בעל דפדפן אינטרנט, שידע היכן לחפש, יכול היה לגשת למיליוני תמונות פרטיות של המשתמשים, אף אם כלל לא היה משתמש רשום של האפליקציה.

המחדל חמור אף יותר, שכן Online Buddies לא תיקנה את הפרצה במשך כשנה. כבר בחודש פברואר 2018 התריע חוקר אבטחת מידע בפני החברה על כך, אך החברה תיקנה את הפרצה רק בחודש פברואר 2019 (למרות שאישרו את קבלת הפניה ולמרות שעיתונאי פנה אל החברה בעניין זה בחודש נובמבר האחרון). החוקר, Oliver Hough, גילה כי כל התמונות שנטענו לאפליקציה אוחסנו בשרת פתוח, באופן החושף אותן כאמור לעיל. מקור: BBC (מאת כריס פוקס).