תביעות נגד אמזון - הקליטה ילדים ללא הסכמת הוריהם

אולי יעניין אותך גם

אמזון הקליטה ילדים באמצעות העוזרת הקולית אלכסה מבלי לקבל את הסכמת הוריהם לכך. כך נטען בשתי תביעות שהוגשו נגד אמזון בשבוע שעבר בסיאטל ובלוס אנג'לס.

התביעות ביקשו הכרה כתביעות ייצוגיות. נטען בהן כי רמקולים של אמזון מסוג "אקו" ו- "אקו דוט", הנתמכים על ידי אלכסה ומופעלים באמצעות פקודות קוליות, הקליטו פקודות קוליות של ילדים מבלי לקבל את הסכמת הוריהם. ההקלטות נשלחו לשרתי אמזון ונשמרו בהם. בתביעות נטען כי בכך הפרה אמזון חוקי פרטיות בתשע מדינות.

התובעים מבקשים סעד כספי וכן צווים שיחייבו את אמזון לקבל הסכמה הורית לפני כל הקלטה של אינטראקציה קולית בין קטינים לאלכסה. הם דורשים עוד כי אמזון תמחק את כל ההקלטות הקיימות של קטינים שנעשו ללא הסכמה.

דובר מטעם אמזון מסר הצהרה לפיה לחברה "יש מחוייבות ממושכת לשמירת האמון של לקוחותיה ומשפחותיהם וכי ברשותה אמצעים ופרוטוקולים קשיחים להגנה על בטחונם ופרטיותם [של לקוחותיה]".

בחודש מאי השנה, קראו מחוקקים וקבוצות השפעה לנציבות המסחר הפדראלית לפתוח בחקירה בקשר לרמקולים מתוצרת אמזון מסוג "אקו דוט קידס" המיועדים לילדים, בחשד כי אמזון מפרה את הזכות לפרטיות בכך שהיא שומרת הקלטות קול של קטינים מבלי לקבל את הסכמת הוריהם לכך. מקור: The Hill (מאת: ג'סיקה קמפיסי)