תביעה: שירותי המוסיקה הדיגיטלית מפיצים אלפי הקלטות פיראטיות

אולי יעניין אותך גם

בנו ועיזבונו של המלחין המנוח Harold Arlen הגישו תביעה נגד Apple וחברות ענק נוספות, בטענה כי מכרו למעלה מ-6000 עותקים בלתי מורשים מיצירותיו, תוך הפרה מאסיבית של זכויות היוצרים שלו. ארלן הוא מלחין, מעבד וזמר אמריקאי, אשר חיבר והלחין מאות יצירות ויצירותיו כיכבו בעיקר במחזות זמר וסרטים מוסיקליים. יצירתו המוכרת ביותר היא Over the Rainbow, ובפרט הביצוע של ג'ודי גרלנד בסרט 'הקוסם מארץ עוץ'. עבור הלחנת המוסיקה לסרט זכה ארלן בפרס האוסקר.

באי-כוחו של נציגי המלחין המנוח טענו ל"מפעל מאסיבי של מוסיקה פיראטית" והפנו את התביעה כלפי אפל, אמזון, גוגל, מיקרוסופט ושירות המוסיקה פנדורה, כמו גם הגופים המשמשים כמפיצים של חברות אלה. לפי התביעה, חנויות ושירותי המוסיקה הדיגיטלית הגדולים בעולם "מוצפים" בעותקים בלתי מורשים של הקלטות מיצירותיו של ארלן, הנמכרים תחת שמם של לייבלים שונים, במחיר שהוא נמוך מהמחיר הנגבה עבור השימוש בעותקים מורשים ומקוריים מיצירותיו.

כדוגמה, ציינו עורכי הדין כי קשה להאמין כי אדם יכול היה להיכנס מהרחוב לחנות כמו Tower Records, כשהוא נושא עמו שלל תקליטים ותקליטורים, וטוען כי הוא חברת התקליטים של אמנים כמו פרנק סינטרה, לואי ארמסטרונג ואחרים, וכי אדם כזה יכול היה להצליח למכור את אותם עותקים בסמוך לתקליטים ולתקליטורים של אותם אלבומים ממש שהפיצו חברות תקליטים ידועות שם, ועוד במחיר נמוך יותר.

והנה, פרקטיקה כזו בדיוק מתרחשת בכל יום בחנויות המוסיקה הדיגיטלית, שם אין כל מגבלה לשטח התצוגה. עוד טוענים עורכי הדין כי הדבר נעשה במודעות מלאה של שירותי המוסיקה, המעוניינים במגוון רחב של הקלטות ידועות, מכל מקור, לגיטימי או לא, ובלבד שיוכלו לחלוק ברווחים ממכירתן. מקור: Forbes (מאת מארק הרשברג).