דנמרק: הקלטת שיחות עם לקוחות מחייבת הסכמה

רגולטור הגנת המידע הדני פרסם החלטה הקובעת כי אסור לחברת התקשורת הדנית TDC  לשמור הקלטות שיחות של לקוחות עם מוקד השירות הטלפוני לצורכי הדרכה. הרגולטור אסר על החברה להקליט שיחות עד אשר ימצא פתרון טכנולוגי שיאפשר קבלת הסכמת הלקוח כנדרש בתקנות הגנת המידע האירופיות (GDPR).

ההחלטה התקבלה לאחר תלונה של לקוח על חברת הכבלים הדנית YouSee, חברת בת של TDC ששמרה שיחת טלפון שלו עם נציג במוקד השירות של החברה ללא קבלת הסכמתו. חקירת הרגולטור העלתה כי החברה לא מימשה פתרון טכני שיאפשר את קבלת ההסכמה מהלקוח לפני השיחה.

בשונה מאופן קבלת ההסכמה כפי שבא לידי ביטוי ב-GDPR, החובה בסעיף 5(1) בדירקטיבה האירופית על פרטיות בתקשורת אלקטרונית (ePrivacy) לקבלת הסכמה להקלטת שיחה עם לקוח איננה חדשה. העובדה כי אין לחברה כרגע היתכנות טכנית לקבל את הסכמת הלקוחות כמתחייב בתקנות הביאה את הרגולטור להטיל איסור על החברה להמשיך להקליט שיחות לצורכי הדרכה.