הפרקליטות הגישה 27 כתבי אישום בפרשת טלגראס

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה היום (ה') 27 כתבי אישום נגד המעורבים השונים ב"פרשת טלגראס" (תיק 420), כל אחד ביחס לחלקו בפרשה. כתבי האישום, שהוגשו לבית המשפט המחוזי בלוד (מחוז מרכז), מייחסים למעורבים בפרשה עבירות לפי חוק המאבק בארגוני פשיעה, עברות של תיווך לסחר בסמים מסוכנים, סחר בסמים מסוכנים, הדחת קטין לסמים מסוכנים ועוד.

כתבי האישום מתארים את תהליך הייזום וההתפתחות של רשת "טלגראס" על גבי פלטפורמת "טלגרם", תוך ניצול מאפייניה של הפלטפורמה, שאפשרו תיווך בין סוחרי סמים לבין רוכשיהם. בטלגראס הושקעו מאמצים ייחודיים לאמת את זהותם של סוחרי הסמים שביקשו לפעול באמצעות הפלטפורמה, כאשר מטרת האימות הייתה לוודא שלא מדובר בשוטר סמוי המתחזה לסוחר או בסוחר סמים העתיד להונות את רוכשי הסם.

כמו כן, מנהלי הרשת הפעילו "בוטים" שנועדו לייעל את השימוש בטלגראס, ויצרו מנגנון לאיסוף שכר טרחתם מסוחרי הסמים שפעלו בפלטפורמה. חלק מההכנסות של מנהלי הרשת שולמו במזומן, וחלק אחר בסמים שווי כסף. בנוסף, פעלו מנהלי הרשת להלבין את הכנסותיהם בדרכים שונות, בין היתר באמצעות רכישת ביטקוין.

כתבי האישום מפרטים את ההיררכיה הארגונית של רשת טלגראס ואת תפקידיהם של ראשי הענפים השונים (כגון ענף פיתוח, ענף חו"ל לרכישת סמים בחו"ל, ענף אימותים לזיהוי סוחרי הסמים שביקשו לפעול במסגרת הפלטפורמה, ענף פסיכדליה למכירת סמי הזיה, ענף אבטחה למניעת הונאות, ענף בקרת סחר לניהול ערוצי הפרסום של סוחרי הסמים ועוד). 

לפי כתבי האישום, מרבית הסמים שנמכרו בטלגראס כללו סמים מסוג קנאביס בתצורות שונות, אולם בפלטפורמה נמכרו גם סמים מסוגים נוספים. כמו כן, נטען כי מנהלי ועובדי הארגון אפשרו ביודעין מכירת סמים לקטינים וחלקם אף עודדו את המכירה לקטינים.

המחזור הכולל של הסחר באמצעות הפלטפורמה הוערך במאות מיליוני שקלים במשך תקופה של כשנתיים. מנהלי ועובדי הפלטפורמה תיווכו למעשה בין כ-3,000 סוחרי סמים, מתוכם לפחות 250 קטינים, מכל רחבי הארץ, לבין כ-200,000 רוכשי סמים, לרבות קטינים. מקור: משרד המשפטים.