מיליוני רשומות מידע של משתמשי פייסבוק נחשפו ברשת

אולי יעניין אותך גם

יותר מ-540 מיליון רשומות מידע מפייסבוק הכוללות מידע אישי על משתמשים נחשפו ברשת. המידע שנחשף נאסף במקור על-ידי אפליקציות צד שלישי חיצוניות לפייסבוק, והוא המשתרע על יותר מ-146 מיליון ג'יגה-בייט. הוא כולל בין היתר שמות של משתמשי פייסבוק, תגובות שלהם, סימוני "לייק" וכ-22 אלף סיסמאות גישה. המידע נכלל במאגרים שיצרו אפליקציות חיצוניות לפייסבוק ונמצא בשרתי ענן של אמזון ללא כל הגנה.

את הפרצה חשפה חברת אבטחת המידע UpGuard, שלדבריה דיווחה על הפרצה כבר בחודש ינואר לחברה מקסיקנית שאחראית על אחת משתי האפליקציות שאספו את המידע, אולם עד היום לא קיבלה תגובה לדיווח שמסרה. חברת האבטחה מסרה כי המידע שנחשף הוא "שהופך את פייסבוק לבעלת ערך" וכי הוא נאסף במקור בתקופת עבר בה פייסבוק הייתה מתירנית באשר לאפשרות לשתף מידע עם אפליקציות חיצוניות. האפליקציה השנייה שאספה את המידע שדלף שייכת לחברה שחדלה מפעילות& כבר בשנת 2014, אך מאגר המידע נותר חשוף ברשת לכל מי שהיו בידיו את הכלים לאתר אותו.

פייסבוק מסרה כי מדיניותה אוסרת לאחסן מידע על גבי שרתים ציבוריים, וכי היא פעלה יחד עם אמזון כדי לטפל בתקלה. מקור: CNET (מאת: אלפרד נג).