אובר שוב מסתבכת בהאשמות על הפרת ה-GDPR

אולי יעניין אותך גם

ארבעה נהגי אובר באנגליה הגישו נגד החברה תביעה בטענה שהיא מפרה את הוראות התקנות האירופיות להגנה על מידע (GDPR) בכך שהיא לא מספקת מענה לבקשות הנהגים לעיין במידע האישי שלהם שנמצא בידיה. אחד הנהגים התובעים טוען כי ביקש כבר לפני כחצי שנה שאובר תספק לו גישה למידע האישי שלו, לרבות נתוני המיקום (GPS) שלו שהיא אוספת, אך החברה נמנעת ממסירת מלוא המידע. לדבריו, המידע דרוש לו כדי לחשב את השכר השעתי שלו ולבחון אם העסקה שלו עם אובר משתלמת. לטענתו, אובר מסרה לו מידע חלקי אודות מיקומו בזמן העבודה אך מנעה ממנו את המידע המלא שהיא מחזיקה בקשר לנתוני המיקום שלו.

בראיון עמו התובע טוען כי אובר חוסמת נהגים רבים מהאפליקציה ללא סיבה ומאחר שאין יחסי עובד-מעסיק בינם לבין אובר, החברה לא כפופה להגבלות כלשהם בבואה לבטל את החשבון שלהם ולחסום את פרנסתם. התובע הוא גם אחד הנהגים שתובעים את אובר בתביעה אחרת המבקשת להכיר בהם כעובדי החברה ולהעניק להם זכויות סוציאליות.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה אובר מסתבכת עם ציות לדיני הפרטיות והמידע. רק לאחרונה שילמה אובר 148 מיליון דולר בפשרה כדי לסיים את החקירה על הפריצה למאגריה שאירעה בשנת 2016. מקור: CNBC (מאת: קלואי טיילור).