האיחוד האירופי קנס את גוגל ב-1.49 מליארד אירו על חסימת מתחרים

קנס של 1.49 מליארד אירו על ניצול לרעה במשך עשור של השליטה בשוק הפירסום הדיגיטלי - כך הטילה הרשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופי על גוגל, שמואשמת כי פעלה על מנת לחסום תחרות תוך הפרת חוקי התחרות של האיחוד האירופי.

הקנס מצטרף לסדרת קנסות שהוטלו על גוגל לאחרונה, בין היתר, קנס של 4.3 מיליארד אירו בשנה שעברה על ניצול לרעה את שליטתה באנדרואיד וקנס של 2.4 מילארד אירו לפני שנתיים על מניפוליציה בתוצאות חיפוש בתחום המכירות.

הקנס הנוכחי עוסק במוצר ה-Adense של ענקית האינטרנט. היא החלה להציע אותו ללקוחותיה בשנת 2006, כדי לאפשר ללקוחותיה בתחום המסחר והעיתונות לשלב תיבת חיפוש של גוגל באתרים שלהם. בדרך זו התאפשר לגוגל להציג פרסומות למבקרים שערכו חיפוש ולחלוק בעמלה עם בעלי האתרים. בהסכם שחתמה גוגל עם בעלי האתרים היא אסרה עליהם לשלב תיבות חיפוש של מתחריה. בשנת 2009 אפשרה גוגל לשלב מנועי חיפוש מתחרים ובלבד שתיבת החיפוש של גוגל תשאר מובלטת ביחס אליהם. בשנת 2016, כאשר האיחוד האירופי הכריז על חקירה בנושא הסירה גוגל לחלוטין את התנאים המגבילים.

נציבת ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי ציינה כי הארגון ימשיך לבחון פעילות בתחומים נוספים בהם מעורבת גוגל ובמיוחד תחום חיפושי עבודה ופרסום בלוחות מודעות. מקור: The Verge (מאת: ג'יימס וינסנט).