מושל ניו-יורק הורה לחקור את פרקטיקות איסוף המידע של פייסבוק

אולי יעניין אותך גם

מושל מדינת ניו-יורק, אנדרו קומו, הורה לפתוח בחקירה נגד פייסבוק, על-מנת לבחון האם הרשת החברתית אוספת יותר מידע מהמותר. החקירה תתבצע על-ידי שתי סוכנויות מדינתיות: מחלקת המדינה והמחלקה לשירותים פיננסיים (DFS) ומקורה בפרסום של הוול סטריט ג'ורנל בעניין גישתה של פייסבוק למידע מאפליקציות אחרות על מכשיר הטלפון החכם של המשתמש.

בפרסום של ה-WSJ נקבע כי מספר אפליקציות חולקות מידע בריאותי ורגיש על המשתמשים עם פייסבוק, לרבות גובה, לחץ דם, מידע הנוגע לביוץ ועוד, וכי פייסבוק יכולה לגשת למידע זה גם אם המשתמש אינו מחובר לפייסבוק או אפילו אם אין לו כלל חשבון פייסבוק. בהצהרה מטעמו ציין קומו כי מדובר ב"פגיעה שערורייתית בפרטיות" וקרא גם לרגולטורים הפדרליים להתערב. 

פייסבוק הודיעה כי תשתף פעולה עם החקירה, אך ציינה כי הפרסום העיתונאי התמקד בשאלה כיצד אפליקציות אחרות משתמשות במידע אישי לצורך הצגת מודעות פרסומת. הרשת החברתית ציינה עוד כי היא מחייבת מפתחי אפליקציות להבהיר למשתמשיהם איזה מידע הם משתפים עם פייסבוק ואוסרת על משלוח מידע רגיש. החברה ציינה עוד כי היא נוקטת צעדים לאתר ולהסיר מידע שלא היה צריך להגיע אליה. מקור: רויטרס (מאת ג'ונתן סטמפל וקייטי פול).