בירד מנסה להסיר פרסום המסביר כיצד לפרוץ לקורקינט חשמלי

אולי יעניין אותך גם

שירות הקורקינטים השיתופיים Bird, הפועל גם בישראל, דורש מאתר האינטרנט Boing Boing להסיר כתבה המסבירה כיצד לפרוץ ולעקוף את מנגנוני התשלום של הקורקינטים החשמליים. הכתבה, שפורסמה לפני כחודש, מסבירה כיצד לרכוש "ערכת המרה" הנשלחת מסין תמורת כ-30 דולרים. הערכה, המאפשרת חיבור פשוט לקורקינט החשמלי, מנטרלת את מנגנוני התשלום והאיתור של הקורקינט ומאפשרת שימוש בו ללא האפליקציה הייעודית. 

במכתב ההתראה שנשלח לאתר נטען כי הכתבה של Cory Doctorow מפרה את תנאי השימוש של האתר ואת זכויות היוצרים של Bird. לטענת החברה, הכתבה נועדה לקדם את מכירתו של מוצר בלתי חוקי, שכל מטרתו היא לעקוף את מנגנוני ההגנה על זכויות היוצרים ביחס לטכנולוגיה של בירד. החברה טוענת כי מדובר בהפרה של הוראות ה-  Digital Millennium Copyright Act, שעניינן באיסור בדבר עקיפתם של אמצעי הגנה דיגיטלים (Anti-circumvention).

קרן החזית האלקטרונית בארה"ב (Electronic Frontier Foundation), המייעצת לאתר, השיבה למכתב ההתראה וטענה כי לאתר אין כל חובה להסיר את הכתבה וכי אין בכוונתו לעשות כן. במכתב התשובה נטען כי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית מגן על הכתבה של Doctorow, המדווח על נושא הקורקינטים החשמליים במשך תקופה ארוכה. עוד נטען במכתב התשובה כי כלל אין מדובר בעקיפה של מנגנוני הגנה, או פריצה לקוד של הקורקינט, אלא בתהליך פשוט בהרבה של החלפת לוח האם של כלי התחבורה, מבלי לגשת כלל לקוד של בירד. מקור: The Verge (מאת שאנון ליאו).