ראפר תובע את מפעילת פורטנייט על העתקת צעדי הריקוד שלו

אולי יעניין אותך גם

הראפר Milly 2 הגיש תביעה נגד חברת Epic Games, מפתחת משחק המחשב הסופר פופולרי Fortnite (שאף נתבעה ביחס להעתק המשחק עצמו), בטענה להעתקת צעד הריקוד שלו (ה- Milly Rock), אל המשחק. עילות התביעה מבוססות על הפרה ישירה ותורמת של זכויות יוצרים וכן על הפרת זכותו לפרסום של האמן (Right of Publicity). 

בכתב התביעה נטען כי הנתבעת ביקשה לנצל את הפופולריות של הראפר, בעיקר בקרב הקהל הצעיר, על-מנת למכור את צעדי הריקוד שלו כרכישה בתוך המשחק, שם הריקוד מוצג תחת השם "Swipe It". בתביעה נטען עוד כי הציבור הרחב והתקשורת זיהו מייד את צעדי הריקוד במשחק כצעד הריקוד של האמן (ה-Milly Rock) וכי למרות הזהות לצעד הריקוד של הראפר, החברה לא ביקשה את הסכמתו להשתמש בצעד הריקוד, למסחר אותו, לעשות ממנו יצירה נגזרת ואף לא נתנה לו קרדיט ביחס אליו.

סביר להניח כי המחלוקת בין הצדדים תתמקד בשאלת הגנת דיני זכויות היוצרים ביחס לצעדי ריקוד, כאשר יצירות כוריאוגרפיות יכולות לזכות להגנת דינים אלה. השאלה היא האם צעדי ריקוד הכוללים מספר תנועות בודדות יזכו אף הן להגנה זו. התביעה דורשת צו מניעה נגד השימוש בזהותו של Milly וכן, כמובן, פיצוי כספי. מקור: TechCrunch (מאת ג'ורדן קרוק).