כתב אישום ראשון בגין פעילות פדופילית באפליקציית טלגרם

אולי יעניין אותך גם

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לביהמ"ש השלום בראשון לציון כתב אישום כנגד תושב מגדל העמק (27), בגין עבירות רבות של גרימת מעשה מגונה בקטין שטרם מלאו לו 14 שנים, הטרדה מינית, שימוש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, פרסום תועבה ובו דמותו של קטין וכן החזקת פרסום תועבה ובו דמותו של קטין. 

לפי כתב האישום, במהלך 2018 ועד ליום מעצרו, ניהל הנאשם שתי קבוצות של משתמשים להפצת סרטונים ותמונות ברשת הטלגרם: קבוצה בשם "סרטוני סקס קטינים", שמנתה כ-100 משתמשים, וקבוצה בשם "never_land" שמנתה כ-7 משתמשים. בקבוצות אלה פרסמו ושיתפו המשתמשים סרטונים ותמונות המתמקדים במיניותם של קטינים, לרבות תכנים בהם נראים קטינים בעת שמבוצעים בהם מעשים מיניים בידי בגירים.

בקבוצות פורסמו לכל הפחות 1,200 תמונות וסרטוני תועבה של קטינים. במסגרת קבוצת הטלגרם המרכזית, הנאשם עודד את המשתתפים לפרסם תכנים פדופיליים, ואף ציין כי מי שלא יפרסם תכנים יוסר מהקבוצה. 

כמו כן, הנאשם הצטרף לקבוצות וואטסאפ של קטינים, ביניהן קבוצת וואטסאפ בשם "ו' ארצית" המיועדת לתלמידי כיתות ו' מבתי ספר שונים מרחבי הארץ, לצורך איתור קטינים. הנאשם נהג להתחזות לקטין בן 13, ליצור קשר עם קטינים בגילאי 11-13, להפציר בהם לבצע בעצמם מעשים מיניים, לתעד זאת בסרטונים ותמונות ולשלוח אליו לשם סיפוקו המיני. בדרך זו יצר המשיב קשר עם חמישה קטינים וקיבל משלושה מהם תכנים מיניים שלהם. הנאשם פרסם חלק מהתכנים המיניים הפדופיליים שקיבל בדרך זו. 

מנהל מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, ד"ר חיים ויסמונסקי, ציין כי זהו מקרה ראשון מסוגו שבו עלה בידי רשויות אכיפת החוק לחשוף פעילות פדופילית באפליקציית טלגרם. על פי הידוע לרשויות האכיפה, ניתן לזהות נדידה של גורמי פשיעה וטרור שונים מפלטפורמות מקוונות "ממוסדות" יותר, כדוגמת פייסבוק, יוטיוב ואחרות, לפלטפורמות שמידת שיתוף הפעולה שלהן עם רשויות אכיפה בישראל ובעולם – פחותה. מכאן הקושי הייחודי בחשיפה ואיסוף ראיות מספיקות להעמדה לדין של מבצעי עבירות באותן פלטפורמות חדשות. 

התיק נחקר בידי יחידת החקירות של מערך 105 להגנה על קטינים ברשת, השייכת ללהב 433 במשטרת ישראל. מערך 105 הוקם לאחרונה והחל לפעול לחשיפה וחקירה של מבצעי עבירות כלפי קטינים במרחב הסייבר. מקור: אגף דוברות, הסברה ותקשורת - משרד המשפטים.