שוב בארה"ב: הונאה במטבעות וירטואלים = הונאה בנירות ערך

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי במסצ'וסטס קבע כי חברה שעיסוקה במטבעות ורטואלים (My Big Coin Pay) ומנהלה יעמדו בפני כתב אישום על הפרת החוק האמריקאי על סחר בסחורות (Commodity Exchange Act) בשל מעשי הונאה שביצעו בנוגע למטבעות הוירטואלים שהחברה הנפיקה. הרגולטור האמריקאי האמון על חוזים עתיידים בסחורות (Commodity Futures Trading Commission) האשים את החברה ומנהלה כי פיתו משקיעים לרכוש את המטבעות הוירטואלים על בסיס מצגי שווא הונאתיים שלפיהם ערך המטבעות מגובה בזהב אמיתי, הם ניתנים לשימוש כמו כרטיס אשראי והם נסחרים במספר בורסות מובילות.

בדומה לאישום שהגישה התביעה הפדרלית נגד איש עסקים שפעל במרמה למשוך משקיעים להנפקת אסימונים, גם כאן טענו הנאשמים כי יש לסלק את כתב האישום על הסף מאחר ומטבעות וירטואלים אינם "סחורה" לפי חוק הסחר בסחורות - דבר המונע הגשת כתב אישום.

גם בעניין זה מצא בית המשפט כי כתב האישום מנוסח בתקינות במובן זה שאם יוכחו כל העובדות הנטענות בו, יוכחו בכך היסודות לעבירות הונאה בסחורות וניתן יהיה להרשיע את הנאשמים. כתב האישום טוען כי הנאשמים פעלו למשוך השקעות למטבע הוירטואלי ולטעם בית המשפט, העובדה הידועה שמטבעות וירטואלים מערבים חוזים עתידיים - די בכך כדי לאפשר את כתב האישום על בסיס הגדרת "סחורות" בחוק. מקור: FinanceFeed (מאת: מאריה ניקולובה).