הרשות להגנת הפרטיות חקרה פרשת סחר במידע אישי של מועמדים לשירות צבאי

אולי יעניין אותך גם

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים דיווחה כי סיימה חקירה פלילית נרחבת, אשר חשפה פגיעה שיטתית בפרטיותם של מאות אלפי חיילים משוחררים ואזרחים, שמידע אישי רגיש עליהם הוצא מתוך מאגר מידע של יחידת מיטב בצה"ל. 
 
החקירה העלתה כי ארבעה חשודים הקימו מערך סחר במידע אישי המבוסס על רשימות שקיבלו ממערכות המידע של יחידת מיטב - האמונה על מיון ושיבוץ מועמדים לשירות צבאי. שניים מהחשודים הם אזרחים, שנעזרו בשני חיילים להם הייתה גישה למערכות ואשר דרכם התקבלו רשימות ובהן מידע אודות ילידי 1988-1993, שהיו באותה תקופה לקראת שירות צבאי.

המידע כלל פרטים רבים אודות המועמדים לגיוס ובין היתר פרטים ליצירת קשר, מספר הילדים במשפחה והתפקיד המיועד במסגרת השירות הצבאי. החקירה העלתה כי בין השנים 2011-2014, החשודים סרקו את הרשימות ופיתחו תוכנה באמצעותה יצרו קשר עם חיילים, אזרחים ובני משפחה, לצורך שיחות שיווקיות. בנוסף, החקירה העלתה כי המידע נמכר גם לצדדים שלישיים.

מקור החקירה בתלונות רבות של אזרחים על שיחות שעוררו את חשדם. המתלוננים, שרובם שוחררו מצה"ל לפני שנים, ציינו כי הגורמים שפנו אליהם כינו עצמם "המרכז לחיילים משוחררים" או "יעוץ והכוונה לחיילים משוחררים" והציעו להם שלל שירותים ומוצרים. חלק מהמתלוננים אף מסרו כי הגורמים ידעו עליהם פרטים אישיים רגישים. 
 
במסגרת החקירה נתפסו מחשבי ה"עסק" ונחקרו המעורבים. ממצאי החקירה הועברו למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה. הרשות להגנת הפרטיות מייחסת לחשודים עבירות של פגיעה בפרטיות, קשירת קשר, שוחד והוצאת מסמך ממשמורת חוקית. מקור: דוברות משרד המשפטים.