לראשונה - בית המשפט מסרב להגביל גישה לאתר. השהה דיון לחצי שנה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט המחוזי בתל-אביב סירב להגביל גישה לשורה של אתרי סקס שמפעיל אדם בשם שרון דגני פיש, ובהם SexAdir.co.il ו- SexForFree.co.il. השופט בני שגיא השהה את הדיון בבקשת פרקליטות המדינה (מחלקת הסייבר) לעשות כן למשך שישה חודשים. הסיבה - במקביל להליכי חסימה מינהליים מכוח חוק סמכויות לשם מניעת ביצוע עבירות באמצעות אתר אינטרנט, התשע"ז-2017, המדינה נוקטת נגד דגני הליכי חקירה פליליים ומסרבת למסור לידיו חומרים שנתפסו הדרושים לו, לטענתו, להתגוננות מפני בקשת החסימה.

לראשונה מאז החלה פרקליטות המדינה להפעיל את החוק, התייצב הבוקר לדיון מפעיל אתרים שחסימתם מתבקשת. עורכי הדין שירי רום ואיתי גוהר טענו מטעם המדינה בפני השופט שגיא בתל אביב כי האתרים עוסקים בפרסום מודעות לזנות במשך שנים ולפיכך יש להגביל את הגישה אליהם. פרקליטיו של דגני - עורכי הדין ירון בן יוסף ושילה ענבר - התנגדו לבקשה "הלקוחה ממשטרים חשוכים", לדברי עו"ד בן יוסף, מפני ש"זה מותר במדינת ישראל" להציג תיאור ותמונות של סקס.

במהלך טעוניהם התברר כי בו ביום שהפרקליטות הגישה את הבקשה להגבלת גישה, 11.6.2018, היא זימנה את מפעיל האתרים דגני לחקירה, שבמסגרתה תפסה מחשבים ומסמכים במשרדו. לדברי הפרקליטים, המשטרה מסרבת למסור לידיהם חומרי חקירה הדרושים לניהול ההגנה ובהם התחייבויות חתומות מאת מפרסמים באתרים כי אינם מספקים שירותי זנות.

השופט שגיא לא הסתפק בהצעת המדינה למסור דוגמאות מאותן התחייבויות וקבע כי "נטען על ידי המשיב כי תפיסת החומרים במסגרת החקירה הפלילית פוגעת ביכולתו להתגונן בבקשה שבפניי כעת, ועל פניו יש ממש בטענה. אין מניעה משפטית, לכאורה, לנקוט בשני ההליכים במקביל, אולם פעולה מעין זו יוצרת קשיים במישורים אחרים". בנסיבות אלה הורה להשהות את הדיון בבקשה לשישה חודשים עד לסיום החקירה הפלילית נגד דגני וקבלת החלטה אם להאשים אותו בפלילים או לסגור את התיק. "כך או כך, משתינתן החלטה, צפוי המשיב לקבל את חומר החקירה וניתן יהיה לקיים דיון כהלכתו בפניי, ללא פגיעה בזכויותיו הדיוניות של המשיב, לרבות בזכות להליך הוגן".

בצ"א 24237-06-18 ישראל נ' פיש ואח' [הפרוטוקול מסומן בשגגה כאילו הדיון התנהל בדלתיים סגורות אולם השופט הבהיר כי מדובר בטעות מזכירותית].