סכסוך זכויות יוצרים בין שני משחקי רשת פופולריים

אולי יעניין אותך גם

סכסוך זכויות יוצרים בין שני משחקי רשת פופולריים מעורר הד תקשורתי בעולם הגיימרים. PUBG - חברה בת של החברה הדרום קוריאנית Bluehole Inc - הגישה תביעה, בטענה להפרת זכויות יוצרים, נגד השלוחה הקוריאנית של חברת המשחקים האמריקאית Epic Games. בתביעה נטען כי משחק הלהיט Fortnite של Epic, מהווה העתקה מהמשחק PlayerUnknown's Battlegrounds של PUBG. התביעה הוגשה בדרום קוריאה.

PUBG השיקה את המשחק שלה בשנה שעברה. הוא הפך ללהיט בשל הקונספט הייחודי שלו - 100 שחקנים המתחרים בינם לבין עצמם עד שנותר "שורד" אחד בלבד. קונספט דומה ניתן למצוא גם במשחק של Epic, שם לשחקנים גם ניתנת האפשרות לבנות ביצורים שונים, תוך שימוש בדמויות מצוירות שנועדו לקסום לקהל גיל צעיר יותר. בהודעה מטעמה מסרה PUBG כי פתחה בהליכים בכדי להגן על זכויות היוצרים שלה. 

מערכת היחסים בין שתי מפתחות המשחקים מורכבת למדי, כאשר Epic היא החברה המספקת ל-PUBG את המנוע הטכנולוגי העומד בבסיס המשחק. בנוסף, שתי החברות מצויות בבעלות חלקית של חברת האינטרנט הסינית Tencent Holdings. מאז השקת המשחק של Epic, נרשמה ירידה משמעותית במספר השחקנים המשחקים במשחק של המתחרה. מקור: Bloomberg (מאת יוג'י נאקמורה וסם קים).