ביהמ"ש העליון בארה"ב יבחן את פשרת גוגל בייצוגית על פגיעה בפרטיות

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון בארצות-הברית הסכים לדון בתיק במסגרתו תיבחן פשרה בסך 8.5 מיליון דולרים אותם הסכימה גוגל לשלם כדי לסלק תביעה ייצוגית שהוגשה נגדה בעילה של פגיעה בפרטיות. בית המשפט ישמע טיעונים מצד שני מתנגדים לפשרה אליה הגיעה חברת האם של גוגל, Alphabet Inc, במסגרת תביעה ייצוגית בה נטען כי החברה מסרה שלא כדין, לאתרים חיצוניים, את מונחי החיפוש של משתמשיה.

בית המשפט העליון יבחן האם הפשרה הוגנת, או האם להקשות על ארגונים להתפשר בהליכים מעין אלה, וזאת מבלי לשלם פיצוי כספי במישרין לאלו שנפגעו מהפגיעה בפרטיותם. עיקר טענתם של המתנגדים לפשרה היא כי מדובר בטקטיקה משפטית של גופים כגון פייסבוק וגוגל, במסגרתה מרבית כספי הפיצוי משולמים לארגונים שונים המקדמים את ההגנה על הפרטיות באינטרנט, ולא למשתמשי גוגל עצמם.

שני המתנגדים לפשרה טוענים כי על בית המשפט למנוע את הניצול לרעה של מכאניזם התביעה הייצוגית, שכן הפשרה, שנועדה להטיב עם חברי הקבוצה המיוצגת, שמה אותם כעת אחרונים מבחינת סדרי העדיפויות. גוגל טענה כי אין זה אפשרי לשלם סכום של קצת יותר מ-5 מיליון דולרים (הסכום שנותר מסכום הפשרה לאחר תשלום לעורכי הדין) לחברי הקבוצה שמספרם מוערך ב-129 מיליון משתמשים. מקור: Bloomberg (מאת גרג סטור).