ישראל: בקשה לייצוגית נגד פייסבוק על שימוש בנתוני שיחות

אולי יעניין אותך גם

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגשה היום בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד פייסבוק, על סכום מוערך של 100 מיליון ש"ח. נושא הבקשה, בדומה למקרים נוספים מהעת האחרונה - מדיניותה של הרשת החברתית באשר לאיסוף מידע פרטי והשימוש בו. בבקשה נטען כי הרשת החברתית "שואבת" נתונים על שיחות טלפון והודעות טקסט של משתמשיה, ואלה המצויים עימם בקשר, ללא ידיעתם או הסכמתם. בבקשה נטען כי היקף הקבוצה המיוצגת הוא כ-2 מיליון איש.

בקשה דומה הוגשה בארצות-הברית לפני מספר ימים, כשמקורה בתחקיר שפרסם האתר ars technica ולפיו פייסבוק אספה במשך כשלוש שנים (2015-2017) מידע רב על שיחות טלפון (לרבות רשימת השיחות, זהות הצד השני לשיחה ואורך השיחה) והודעות טקסט של משתמשיה ממכשירי אנדרואיד. פייסבוק, אגב, הכחישה את הטענות בפוסט בבלוג החברה

מגישי הבקשה הם שלושה משתמשי פייסבוק מישראל, שביצעו בדיקה אודות המידע שפייסבוק מחזיקה לגביהם. לטענתם, פייסבוק אספה את המידע ללא הרשאה בעת שניתנה לה גישה לאנשי הקשר במכשירים חכמים עם מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד. עוד נטען כי פייסבוק יצרה מאגר מידע גדול הכולל פרטים אישיים ועשתה בו שימוש לצרכיה השיווקיים והטכנולוגיים וכי המשתמשים לא הסכימו לכך או להעברת המידע. מקור: גלובס (מאת ענת ביין-לובוביץ').