ארה"ב: מאבק סימני מסחר בין שני ארגונים מובילים לקידום תוכנה חופשית

אולי יעניין אותך גם

המרכז המשפטי לתוכנה חופשית (Software Freedom Law Center), תאגיד אמריקאי ללא כוונת רווח שמעניק שירות משפטי פרו-בונו (ללא תשלום) לקהילה הקוד הפתוח, פתח בהליך לפסילת סימן המסחר של הארגון לשימור תוכנה חופשית (Software Freedom Conservancy), אף הוא תאגיד אמריקאי ללא כוונת רווח הפועל לקידום, פיתוח והגנה על פרויקטי תוכנה חופשית.

המרכז המשפטי טוען כי סימן המסחר המילולי שלו זוכה לקדימות משפטית (כרונולוגית) על פני סימן המסחר המילולי של ארגון השימור, וכי נוכח הדימיון בין שני סימני המסחר, קיים סיכוי ממשי שסימן המסחר של ארגון השימור יבלבל את קהל היעד לחשוב שפעילות ארגון השימור נעשית בזיקה או בחסות המרכז המשפטי. על בסיס טעמים אלה עתר המרכז המשפטי לפסילת סימן המסחר של ארגון השימור - וזאת למרות שהמרכז המשפטי הוא שהקים לפני למעלה מעשור את ארגון השימור ושימש כיועץ המשפטי של הארגון בחמש שנותיו הראשונות.

ארגון השימור כבר הגיש תשובה שמכחישה ודוחה את טענות המרכז המשפטי. לטענת ארגון השימור, המרכז המשפטי נעדר ניקיון כפיים להגשת העתירה, הוא מושתק מלעתור לפסילת סימן המסחר, הוא הסכים בשתיקה לאורך השנים לשימוש ארגון השימור בסימן המסחר המדובר וכי העתירה סובלת משיהוי ניכר השולל אותה. במקביל, פרסם ארגון השימור הודעה המביעה כעס ואכזבה עמוקה מהמהלך של המרכז המשפטי, שלתחושת ארגון השימור נעשה בבריונות, ללא כל בסיס משפטי וללא פניה או הודעה מוקדמת לארגון השימור כמתבקש לפי הערכים המנחים של קהילת התוכנה החופשית.