ייצוגית נגד בנק ירושלים בעקבות דליפת מידע על לקוחותיו

אולי יעניין אותך גם

לבית המשפט המחוזי בי-ם הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בנק ירושלים, בטענה כי לא אבטח כראוי את אתרי האינטרנט שלו, מחדל שהוביל לפריצה לאתריו ולדליפת מידע אישי רגיש אודות לקוחותיו. את התביעה והבקשה לאישורה כייצוגית הגיש אחד מלקוחות הבנק. התובע טען בנוסף כי הבנק לא פיצה את הלקוחות שנפגעו והסתיר מהם את שאירע. מקור: TheMarker (מאת רפאלה גויכמן).

כזכור, בסוף חודש יוני דיווח ידיעות אחרונות (שגיא כהן) כי מידע רגיש על עשרות אלפי לקוחות בנקים בישראל נגנב והועלה לאתרים המשמשים פושעי סייבר, לאחר שאתר "מסחר בבורסה - ירושלים ברוקראז'" שבבעלות בנק ירושלים נפרץ בתחילת 2016 בידי האקרים של AnonGhost. דווח אז כי המידע שנגנב והופץ כולל שמות, מספרי חשבון בנק, כתובות, תאריכי לידה, מספרי תעודת זהות ויומן פעולות המסחר בני"ע.

בעקבות האירוע, הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים (לשעבר רמו"ט) ביצעה הליך פיקוח בבנק ירושלים ומצאה כי הבנק כשל ביישום אמצעי אבטחה נאותים "במידה ראויה למניעת התקפת השרתים והתשתיות האפליקטיביות שלו המכילים מידע אישי". עקב כך קבעה רמו"ט כי הבנק הפר את הוראות חוק הגנת הפרטיות. רמו"ט סגרה את הליך הפיקוח לאחר ששוכנעה כי הבנק פעל כנדרש לתיקון הליקויים.

ברמו"ט מסרו אז כי המידע שנגנב יכול "לשמש לגניבת זהות, הונאות כלכליות ופגיעות אחרות", וכי זו "הדלפה משמעותית מבחינת פגיעה בפרטיות". מנגד, הבנק טען כי האתר שנפרץ פעל בנפרד מהאתר המרכזי של הבנק והדגיש כי באתר שנפרץ לא ניתן היה לבצע פעולות. הבנק מסר עוד כי אתר המסחר הורד מהרשת ולדבריו "לא נגרם כל נזק".