ארה"ב: גוגל חסמה את הצו הקנדי להסרה גלובלית של תוצאות

אולי יעניין אותך גם

בית משפט פדרלי בקליפורניה נעתר לבקשתה של גוגל לחסום את האכיפה של צו בית המשפט הקנדי שהורה לה להסיר תוצאות חיפוש של גוגל על בסיס גלובלי. בית המשפט בקליפורניה קבע בצו זמני כי גוגל נהנית מהגנת הדין האמריקאי לפי סעיף 230 לחוק הפדרלי על מהוגנות בתקשורת, שלפיו אין להטיל על ספקי שירותים מקוונים, כגון גוגל, אחריות בשל תכנים שמקורם בצדדים שלישיים, ואין לחייבה בהסרתם.

כזכור, בפסק דין תקדימי שניתן מוקדם יותר השנה בית המשפט העליון הפדרלי בקנדה קבע כי בסמכותו להורות לגוגל להסיר תוכן מאתריה בכל העולם. ההחלטה הקנדית ניתנה במסגרת תביעה שהגישה חברת טכנולוגיה קטנה המייצרת התקני רשת נגד חברה שלטענת התובעת סימנה מחדש את מוצריה ומכרה אותם ברשת תוך שימוש פסול בסודות מסחריים הנוגעים לעיצובים של המוצר. ב-2012 גוגל נענתה לבקשתה של התובעת והסירה מעל 300 קישורים ממנוע החיפוש בגרסתו הקנדית. בעקבות זאת, בית המשפט העליון בבריטיש קולומביה הורה על הסרת תוצאות החיפוש מאתריה של גוגל בכל העולם, בטענה כי המוצר ימשיך להימכר בקלות בתוך קנדה ומחוצה לה, אם לא יוסר מכל מהדורות מנוע החיפוש. לאחר מכן, בית המשפט העליון הפדרלי בקנדה אישר את ההחלטה של בית המשפט בבריטיש קולומביה.

הצו הזמני שכעת ניתן לבקשת גוגל בארה"ב מאפשר לה מנקודת המבט של הדין האמריקאי שלא להסיר את תוצאות החיפוש השנויות במחלוקת מגרסת מנוע החיפוש שפועלת בארה"ב. עם זה, מנקודת המבט של הדין הקנדיהחלטת בית המשפט בארה"ב לא משחררת את גוגל מחובת הציות להחלטת בית המשפט בקנדה. גוגל עומדת אפוא בפני ברירה, האם לנצל את פסק הדין האמריקאי ולהתסכן בביזוי בית המשפט הקנדי, או למצוא דרך לבקש מבית המשפט הקנדי בחינה חוזרת של החלטתו לאור הצו הזמני מארה"ב. מקור: פורצ'ן (מאת: ג'ף ג'ון רוברטס).