ארה"ב: העליון ידון בסמכות הממשל לדרוש מספקים מסירת מידע מהענן

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט העליון הפדרלי בארצות-הברית נעתר לבקשה לדון בערעור על פסק דינו של בית המשפט הפדרלי לערעורים בניו-יורק שפסק לפני כשנה כי לרשויות האכיפה ולבתי המשפט בארצות-הברית אין סמכות לצוות על מיקרוספט למסור תכתובות דואר אלקטרוני של מנויי החברה השמורות בשרתים מחוץ לגבולות ארצות-הברית.

כזכור, ב-2014 הערכאה הדיונית בניו-יורק ציוותה על מיקרוסופט להמציא לרשויות האכיפה הפדרליות תכתובות דואר אלקטרוני השייכות לחשבון שמוחזק בשרתי החברה בדבלין, אירלנד, של מנוי החשוד בסחר בסמים. בית המשפט הפדרלי המחוזי דחה אז את טענת מיקרוסופט אולם החברה סירבה לציית להחלטה ופתחה במאבק משפטי שאליו הצטרפו לצידה ענקיות טלקום ואינטרנט. בקיץ 2016 פסק בית משפט פדרלי לערעורים לטובת מיקרוסופט כשקבע כי לא ניתן לקבל את עמדת הממשל האמריקאי, שלפיה יש לפרש את המונח "צו שיפוטי" לפי החוק הפדרלי על תקשורת מאוחסנת (Stored Communications Act) כמחייב ספק שירותים לשלוף חומרים המצויים מחוץ לגבולות ארה"ב. 

כאמור, בית המשפט העליון ידון בערעור שהגיש הממשל הפדרלי על פסק הדין של בית המשפט לערעורים. הממשל טוען כי בחסות פסק הדין הקיים נפגעות חקירות בתחום המאבק בטרור ובפדופיליה. מיקרוסופט, מנגד, ביקשה מבית המשפט העליון להימנע מלדון בערעור כדי להעביר את הכדור לאחריות הקונגרס להחליט אם רצונו לתקן את החוק הפדרלי על תקשורת מאוחסנת. מקור: בלומברג (מאת: גרג סטור).