פיצוי של 200,000 ש"ח לראש עיריית עכו לאחר שהוכפש בפייסבוק

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום בחיפה קבע כי יוסף חדד, תושב העיר עכו ופעיל פוליטי, יפצה את ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, בסך כולל של 200,000 ש"ח, בשל שורת פרסומים מכפישים שביצע כלפיו בפייסבוק תחת שם בדוי. הפרסומים נעשו בקבוצת הפייסבוק "הבמה הפתוחה לבחירות בעכו". השופט יואב פרידמן קבע כי חדד הוא העומד מאחורי הפרסומים, למרות שאלה נכתבו על-ידי משתמשת בשם "Hadas Bator" ובלשון נקבה. חדד הכחיש כי הוא שעומד מאחורי פרופיל המשתמש שביצע את הפרסומים.

לנקרי טען כי הפרופיל הרלבנטי (הדס בת אור) הוא של אדם שאינו קיים. ביהמ"ש קבע כי הפרסומים מהווים לשון הרע לפי חוק איסור לשון הרע, אך השאלה המרכזית בתיק היתה האם הנתבע הוא העומד מאחורי פרופיל הפייסבוק הרלבנטי. מקריאת פסק-הדין עולה כי זהותו של חדד נחשפה בשל טעות רגעית שלו, לאחר שהגיב לדרישה להסרת פרסום לא באמצעות הפרופיל הפיקטיבי, אלא באמצעות הפרופיל האמיתי שלו. תגובה זו נשלחה באמצעות הטלפון הנייד של חדד ונוסחה בלשון נקבה, בדומה ליתר פרסומיה של "הדס בת אור". 

חדד העלה את הסברה כי חשבון הפייסבוק שלו נפרץ, אך בית המשפט דחה את טענותיו וציין כי נדרשת גם מידה מינימלית של היגיון בכל תיאוריית קשר. מקור: TheMarker (מאת יסמין גואטה). לעיון בפסק-הדין המלא: ת"א 22956-09-13 לנקרי נ' חדד (ניתן ביום 13.7.2017).

law.co.il מעיר כי ביחד עם הפיצויים הגבוהים שפסק בית המשפט לראש הממשלה נתניהו ולרעייתו בענין סרנה (100,000 ש"ח), נראה שבתי משפט בערכאות נמוכות נוטים לאחרונה להקפיד במיוחד בשמם של אישי ציבור, גם כשמדובר בפרסומים ברשתות חברתיות שאינם נהנים בהכרח מדרגת אמינות גבוהה.