פייסבוק משתמשת בבינה מלאכותית להסרת תוכן שמקדם טרור

אולי יעניין אותך גם

פייסבוק מפרסמת מידע על מאמציה להסרת תוכן לקידום טרור וגיוס מחבלים, במענה ללחץ פוליטי באירופה לנקיטת צעדים כנגד פרסומים התומכים בטרור. הרשת החברתית הודיעה  כי היא החלה להשתמש בטכנולוגיית בינה מלאכותית המאפשרת זיהוי תמונות והבנת תוכנם של פוסטים מילוליים לצורך זיהוי תכנים המקדמים טרור והסרתם בזריזות.

הטכנולוגיה של פייסבוק מבחינה האם תוכן שמעלים משתמשים מכיל פרמטרים בהם נוהגים להשתמש ארגוני טרור. בשנה שעברה, יוטיוב, פייסבוק, טוויטר ומייקרוסופט הקימו מאגר משותף של טביעות אצבע דיגיטליות שמסווגות באופן אוטומטי פרסומים המכילים תוכן שמקדם טרור, במטרה לסייע אחת לשנייה לזהות תכנים אסורים שחוזרים על עצמם בפלטפורמות השונות. בדומה, פייסבוק מנתחת כעת תכנים שהוסרו מהרשת החברתית בעבר בשל הבעת תמיכה בארגוני טרור, במטרה ללמוד אילו תבניות טקסט חוזרות על עצמן ולדעת לזהות במהירות תוכן שעשוי להיחשב תעמולה של ארגוני טרור.

law.co.il מעיר ביבושת כי ישמח לקרוא ממצאי בחינה אוביקטיבית של הטכונלוגיה כדי להבין עד כמה היא מדייקת (כלומר, אינה חוסמת תכנים לגיטימיים) ולוודא שהבאז-וורד "בינה מלאכותית" מגובה אמנם בכלי תכנה מתקדמים.

ביום שלישי ראש ממשלת בריטניה ונשיא צרפת השיקו קמפיין משותף לרדיפת "טרוריסטים ופושעים" ברשת האינטרנט ולהסרת תכנים שמעודדים קיצוניות. ראש ממשלת בריטניה אף אמרה במסיבת עיתונאים משותפת כי "במסגרת הקמפיין נבחן יצירת אחריות משפטית על חברות היי-טק בשל אי-נקיטת צעדים הכרחיים להסרת תוכן לא מקובל". מקור: רויטרס (מאת: ג'וליה פיורטי, דיוויד אינגרם, דיוויד מיליקן, ומישל רוז).