פייסבוק תחדל מהצגת פרסומות ממוקדות לפי נטייה מינית

אולי יעניין אותך גם

בעקבות לחצים שהפעיל רגולטור הפרטיות הגרמני, פייסבוק הסכימה לחדול מהצגת פרסומות ממוקדות למשתמשים בהתאם לנטייתם המינית. על אף שהרשת החברתית חדלה מהנוהג המפר, רגולטור הפרטיות הצרפתי קבע כי עליה לשלם קנס בסך 150,000 אירו על הצלבת מידע אישי של משתמשים לצורך הצגת פרסומות ממוקדות ומעקב לא חוקי אחר פעילות משתמשים ברשת החברתית ומחוצה לה.

בתגובה להטלת הקנס בצרפת, פייסבוק טענה כי היא כפופה לחוקי הגנת הפרטיות באירלנד, בה נמצא מטה החברה באירופה, ולכן היא אינה כפופה לרגולטור הפרטיות הצרפתי. הרגולטורים באירופה דחו טענה זו, וקבעו כי היות ולפייסבוק משרדים בכל רחבי האיחוד, היא כפופה לחוקים המדינתיים במדינות בהן היא פועלת.

נושא הפרסומות הממוקדות הוא רק אחד מבין נושאים רבים אשר מעסיקים את רשויות הגנת הפרטיות באירופה בכל הנוגע לנוהגי הפרטיות של פייסבוק. פייסבוק נמצאת כיום תחת חקירת הגבלים עסקיים בגרמניה בקשר לשיתוף מידע בינה לבין חברת הבת, וואטסאפ. בספרד מתקיימות שתי חקירות בקשר לנוהגי הפרטיות של פייסבוק, וכן בגרמניה ובלגיה עומדות נגד הרשת החברתית מספר תביעות בנושא. מקור: בלומברג (מאת: סטפני בודוני ואאויפה וויט)