קנס למפלגת "יש עתיד" על שימוש במאגר ניצולי שואה

אולי יעניין אותך גם

הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) הטילה על מפלגת "יש עתיד", עמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל" ויו"ר העמותה, קולט אביטל, קנסות בסך כולל של 55 אלף ש"ח, בשל הפרות של חוק הגנת הפרטיות. הפרשה החלה בתלונות שהתקבלו ברמו"ט על כך שבמהלך מערכת הבחירות בשנת 2015, מפלגת "יש עתיד" השתמשה במידע רגיש אודות ניצולי שואה ללא הסכמתם המפורשת. בעקבות זאת, רמו"ט פתחה בהליך בדיקה שכלל עריכת חיפושים וחקירות מחשב במשרדי המפלגה והעמותה.

מממצאי הליך הבדיקה עולה כי יו"ר עמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל", קולט אביטל, העבירה לבקשת יו"ר מטה הבחירות של מפלגת "יש עתיד" מאגר מידע המכיל מידע אישי רגיש על ניצולי שואה, תוך הפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות. בהמשך, מפלגת "יש עתיד" השתמשה בנתוני המאגר לצרכי תעמולה ולשם פניות בדיוור ישיר לניצולי שואה, שפרטיהם נכללו במאגר.

על מפלגת "יש  עתיד" הוטלו שני קנסות מנהליים בסך כולל של 40 אלף ש"ח. הקנס הראשון בסך 25 אלף ש"ח הוטל בשל שימוש במידע אודות ניצולי שואה לצורך משלוח דיוור ישיר, ללא הסכמתם המפורשת של הנמענים. הקנס השני בסך 15 אלף ש"ח הוטל על המפלגה על כך שלא כללה בפניותיה לנמענים את הפרטים שהחוק מחייב לכלול בעת פנייה בדיוור ישיר.

על העמותה הוטל קנס בסך 10,000 ש"ח על ניהול ואחזקת מאגר מידע החייב ברישום בפנקס מאגרי המידע, ללא רישומו. על יו"ר העמותה הוטל קנס בסך 5,000 ש"ח, על כך שהעבירה למפלגה את מאגר המידע.  מקור: גלובס (מאת: חן מענית)