ארה"ב: הסדר פשרה אוסר על פרסום מבוסס-מיקום בקרבת מרכזים רפואיים

אולי יעניין אותך גם

אסור להשתמש בנתוני מיקום של בעלי סמארטפון כדי להציג להם פרסומות מותאמות-מיקום בקרבת מרכזים רפואיים - כך קובע הסדר פשרה בין התביעה המדינתית במסצ'וסטס לבין חברת מקומית לפרסום מקוון. שירותיה של חברת הפרסום נשכרו על מנת להגיש פרסומות ממוקדות בנושאי היריון ופוריות לנשים "בעלות מודעות להפלות" שנמצאות בחדרי המתנה של מרפאות, זאת באמצעות טכנולוגית Geo-Fencing.

החברה השתמשה בנתונים כדי להגיש לנשים אלה פרסומות שכללו טקסטים כגון "את לא לבד", "סיוע בהיריון" ו"יש לך אפשרויות בחירה". הקלקה על הפרסומות הובילה למידע על חלופות לביצוע הפלה ולאפשרות להיוועץ בצ'ט מקוון עם 'מומחה הריון'. פעילות החברה התבצעה בכמה ערים מרכזיות ברחבי ארה"ב והתביעה המדינתית במסצ'וסטס טענה כי פרקטיקה כזו של פרסום מפרה את דיני הגנת הצרכן במדינה האוסרים בכלליות על מעשים או נוהגים מסחריים בלתי הוגנים.

התובעת המדינתית במסצ'וסטס ציינה כי בעוד שטכנולוגיה מבוססת-מיקום יכולה להיטיב עם צרכנים, שימוש בה גם עלול להוות הטרדה דיגיטלית ולפגוע בפרטיות מטופלים. לדבריה, "צרכנים זכאים לפרטיות בנוגע להחלטות הרפואיות שלהם ולמצבם הרפואי". הסדר הפשרה מונע מהחברה לעקוב אחרי מיקומם הפיזי של צרכנים בקרבת מרכזים רפואיים, להעביר את המידע למפרסמים ולהגיש למשתמשים פרסומות ממוקדות המבוססות על מסקנות בעניינים רגישים הנוגעים למצבם הרפואי, כל עוד לא התקבלה הסכמת הצרכנים. מקור: הודעה לעיתונות של התביעה המדינתית במסצ'וסטס.