השתלת שבבים חכמים לעובדים: כבר לא מדע בדיוני

אולי יעניין אותך גם

השתלת מיקרו-שבב בגודל של גרגר אורז המאפשר לבצע בהנפת יד בלבד פעולות רבות כגון: פתיחת דלתות, הדפסת מסמכים ורכישת משקאות - כך מציעה חברה שבדית לעובדיה. הטכנולוגיה לא חדשנית כפי שנדמה - כבר משתמשים בה לזיהוי בעלי חיים או מעקב אחר משלוחים - אך זו ככל הידוע הפעם הראשונה בה משתמשים בטכנולוגיה כזו על עובדים בהיקף נרחב.

השבבים המושתלים פועלים באמצעות טכנולוגיית NFC (Near-Field Communication), המוכרת מאמצעי תשלום חכמים כמו ארנקים דיגיטליים. כאשר השבב מזוהה על-ידי רכיב תקשורת בקרבת המקום, כמות מזערית של נתונים משודרת בין שני המכשירים באמצעות גלים אלקטרו-מגנטיים. השבבים אמנם מכילים מידע, אך אין בהם יכולת לקרוא מידע.

כמו בכל טכנולוגיה חדשה, חששות בנוגע לפרטיות ואבטחת מידע עלו גם כאן. השבב החכם שמושתל בגוף העובד מאפשר למעסיק להפיק מידע רב על כל עובד, כולל מידע שעשוי להיות זמין כיום באמצעות טלפונים חכמים. אך בניגוד לטלפון חכם, העובד לא יכול להתנתק מהשבב באותה קלות. חוקר מיקרוביולוגיה שבדי טוען שהאקרים יוכלו להשיג גישה לכמויות אדירות של מידע שעשוי להיות מאוחסן בשבבים הזעירים הללו, דבר שמעלה שאלות אתיות מורכבות ככל שהמיקרו-שבבים יהפכו למשוכללים יותר. מקור: לוס אנג'לס טיימס.