איטליה: אתרים לצפיה ישירה - חוקיים

אולי יעניין אותך גם

בית משפט לערעורים באיטליה הפך החלטה שניתנה כנגד ארבעה אתרים שהציעו סרטים לצפייה ישירה ללא הרשאה מבעלי הזכויות. ביהמ"ש קבע כי פרסום קישורים לצפייה ישירה, כשלעצמו, אינו עולה כדי הפצה של יצירות המוגנות בזכויות יוצרים, למרות שהאתרים הפיקו רווחים ממכירת פרסומות.

בשנת 2015 בית משפט מקומי במדינהאיטליה השית קנסות בגובה 600,000 יורו על המפעיל של ארבעת האתרים לאחר שהרשיע אותו בביצוע הפרת זכויות יוצרים. פסק הדין הוביל לסגירת האתרים ולהגשת ערעור, שהתקבל בסופו של דבר, כך מדווח האתר TorrentFreak (מאת אנדי).

בית המשפט לערעורים קבע כי פרסום קישורים באתרים אינו עונה להגדרה הקבועה בחוק זכויות היוצרים המקומי ביחס להעמדה לרשות הציבור של קבצים המפרים זכויות יוצרים. בית המשפט הכשיר את פעילות האתרים למרות שאלה מייצרים הכנסות ממכירת פרסומות וקבע כי עובדה זו אינה מספיקה על מנת להוכיח כי מדובר בפעילות שהיא למטרת רווח, שכן ייתכן ומטרת ההכנסות היא לכיסוי הוצאות תפעוליות בלבד. ביהמ"ש הסביר כי השיתוף של קבצים באינטרנט נועד לסייע בחסכון בהוצאות ולא למטרת הפקת רווחים, ולכן זיכה את מפעיל האתרים ופטר אותו מתשלום הקנסות הגבוהים שהוטלו עליהם בערכאה דלמטה.