משתמש פייסבוק ישלם פיצוי על תגובת נאצה שפרסם

אולי יעניין אותך גם

תגובה המכילה דברי נאצה בפייסבוק מהווה לשון הרע המזכה את הנפגע בפיצוי בסך 10,000 ש"ח והוצאות משפט בסך 20,000 ש"ח, כך קבע סגן נשיא בית המשפט המחוזי בחיפה, השופט יצחק כהן, בערעור על פסק דינו של בית המשפט השלום בקריות. פסק הדין בערעור הפך את החלטת הערכאה דלמטה וקבע כי המפרסם "התכוון להשפיל את הנפגע, להעליבו ולבזותו", ודבריו אף מהווים הסתה של ממש ביחס לנפגע.

התגובה העומדת במרכז ההליכים פורסמה במהלך מבצע "צוק איתן", בדף הפייסבוק "חרם על חדשות ערוץ 2 וחדשות ערוץ 10", על רקע חילופי דברים בין בעלי הדין בנוגע לעמדותיהם הפוליטיות. בתגובה נכתב "מוטי מרקוס האדם הזה שמאלני קיצוני שתומך בערבים. מנהל סניף סופר פארם. אני סומך עליכם אחים ואחיות בדם הימני שלנו, שתדעו לפתוח עליו ולהגיע עד לסניף שלו, לזבל יהודי שמאחל מוות לחיילים שלנו". 

בחודש יוני 2016 בית המשפט השלום דחה את תביעת המערער על סך 100,000 ש"ח וקבע כי על אף שמדובר בלשון הרע, מדובר בפרסום חולף באינטרנט החוסה תחת הגנת "זוטי דברים", ואינו מקים עילה לפיצוי. בית המשפט המחוזי ביטל קביעה זו וקבע כי פרסום ברשת האינטרנט אינו פרסום חולף משום שאין דרך לדעת או לקבוע מי מבין מכריו של הנפגע נחשפו לתגובה הפוגענית, וצרבו את הדברים האמורים בזכרונם. מקור: דה מרקר (מאת: יסמין גואטה). לעיון בפסק הדין בערעור: ע"א 62613-09-16 מרקוס נ' בוהדנה.