גרמניה: מיליוני אירו קנס לרשתות חברתיות שלא יסירו ביטויי שנאה

אולי יעניין אותך גם

הצעת חוק בגרמניה מבקשת לקבוע קנס של עד 53 מיליון אירו לרשתות חברתיות, כמו פייסבוק וטוויטר, שלא יסירו תוכן בלתי חוקי כגון ביטויי שנאה, תוכן המעודד טרור וידיעות כוזבות (“Fake News”). לפי הצעת החוק, על הרשתות החברתיות להקל על משתמשים בדיווח אודות תוכן פוגעני, ולהסיר ביטויים שהם פוגעניים באופן מובהק תוך יממה, וביטויים שהם שנויים במחלוקת תוך שבעה ימים.

הצעת החוק מגיעה על רקע הבחירות הקרבות בגרמניה, כמו גם על רקע הדיון הבינלאומי בדבר המעורבות ודרכי הפיקוח שנוקטות חברות הטכנולוגיה בתוכן מקוון, ובפרט בביטויי שנאה וביטויים פוגעניים. גרמניה בנושא זה משמשת כ"מקרה בוחן", משום שחוקיה הם בין הנוקשים בכל הנוגע לפרסום תוכן בלתי חוקי.

כזכור, בדצמבר האחרון, פייסבוק, גוגל וטוויטר התחייבו בפני ממשלת גרמניה להסיר ביטויי שנאה וגזענות תוך 24 שעות מרגע שהגיע הדבר לידיעתן, ואף חתמו על "קוד התנהגות" של האיחוד האירופי בדבר מאבק בביטויי שנאה. בפועל, לפי מחקר שפורסם בסמוך לפרסום הצעת החוק, טוויטר הסירה אחוז אחד מהתוכן הפוגעני במסגרת הזמנים שנקבעה על-ידי הרשויות בגרמניה, ופייסבוק הסירה 39% מהתוכן הפוגעני במסגרת זמנים זו. מקור: ניו יורק טיימס (מאת: מליסה אדי ומארק סקוט).