נעצרו בלוגרים בעקבות פרסומים נגד עובדים סוציאלים ושופטים

אולי יעניין אותך גם

המשטרה עצרה חמישה בלוגרים, בהם לורי שם טוב,  בחשד שהכפישו עובדים סוציאלים, עורכי דין ושופטים. כן נעצר עו"ד בחשד ששיתף עימם פעולה. בנוסף נחקר בחשד למעורבות בפרשה, עו"ד ברק לייזר, היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט. לייזר חשוד כי הדליף לחלק מהעצורים מסמכים שהגיעו אליו במסגרת עבודתו. הוא לא נעצר ואף לא הושם במעצר בית.

המשטרה מסרה כי העצורים חשודים בעבירות של פגיעה בפרטיות, עבירות מין, הטרדה מינית, זילות בית משפט, עבירות מחשב ועוד. לדבריה, עד כה התלוננו מאות קורבנות בגין פרסומים פוגעניים וכוזבים, אשר על-פי החשדות נועדו להכפישם ולהלך עליהם אימים.

במהלך הדיון להארכת מעצרה של שם-טוב, אמר נציג המשטרה כי מחלק הסייבר במשטרת מחוז תל-אביב חקר במשך זמן רב מאות פרסומים באתרים רבים, באתרי אינטרנט ובפלטפורמה של פייסבוק, וכי "מדובר בפרסומים חמורים ובמספר תלת-ספרתי של קורבנות ושל תיקי חקירה שהפגיעה בהם הייתה מתוזמנת ומתוזמרת היטב". 

שם-טוב היא דמות מוכרת במאבק נגד עובדים סוציאליים, לרוב על רקע החלטות הקשורות בהוצאת ילדים ממשפחותיהם. באחד האתרים שהפעילה בעבר נכתב כי "עובדים סוציאליים מפקיעים ללא הצדקה את הזכות של הורים לגדל את ילדיהם ללא התערבותם". באתר אחר נכתב כי הוא "משמש שופר לזעקות שבר של אימהות, המורחקות מהילדים שלהן בגלל התערבות ברוטלית של שירותי הרווחה". מקור: גלובס (מאת חן מענית).