פשרה: גוגל תסרוק מיילים לשם פרסום בהשהיה של חלקי שניה

אולי יעניין אותך גם

גוגל הגיעה להסכם פשרה במסגרתו תשנה את שיטותיה בג'ימייל: היא תימנע מסריקת הודעות לצרכי פרסום ממוקד טרם הצבת ההודעה בתיבת הדואר הנכנס של המשתמש ותגביל את הסריקה בשלב זה למטרות סינון דואר זבל ותוכנות מזיקות. הסריקה למטרות פרסום ממוקד תתבצע רק לאחר שההודעות יגיעו לתיבת הדואר הנכנס, אך המשתמשים ככל הנראה לא ירגישו בשינוי משום שמדובר בהפרש של שברירי שניה. בנוסף, גוגל תשלם 2.2 מיליון דולרים כשכר טרחה לעורכי-דין שניהלו את התביעה היצוגית ותפצה באלפיים דולר כל אחד מהתובעים הייצוגיים שיזמו אתה התביעה. המשתמשים המיוצגים בתביעה לא יקבלו פיצוי כלשהו. 

ההסדר עוד טעון את אישור בית המשפט והוא נועד להביא לסיומה תובענה ייצוגית שטענה כי גוגל מאזינה בסתר להודעות דואר אלקטרוני למטרות פרסום ממוקד. בית משפט פדרלי מחוזי בקליפורניה קבע בשעתו כי יירוט מיילים על-ידי גוגל אינו הכרחי לצורך אספקת השירות אלא נעשה לשם מכירת המידע שנאסף מהמשתמשים והתאמת פרסומות עבורם, מה שדחק בגוגל לנסות ולהתפשר. התובעים השוו את הפעולה של גוגל לאיסוף מידע ממכתבים שטרם הגיעו לתיבת הדואר הביתית וטענו כי מדובר בהפרה של החוק הפדרלי להגנת הפרטיות באמצעי תקשורת ובחוק פרטיות המידע של קליפורניה.

הפשרה מלמדת שגוגל והתובעים סבורים שסריקת המיילים רק לאחר שכבר הגיעו ליעדם בתיבת הדואר הנכנס לא מהווה הפרה של חוקי הפרטיות שנמנו בכתב התביעה.
 
חברת יאהו! הגיע להסכם פשרה דומה בינואר השנה, בעקבות תובענה ייצוגית דומה בה הסכימה להשהות את סריקת המיילים ופיצתה את מגישי התובענה בארבעה מיליון דולרים. מקור: The Verge (מאת: ראסל בראנדום).