הבית הלבן פרסם תכנית רב שנתית לאכיפת קניין רוחני ברשת

אולי יעניין אותך גם

מתאם אכיפת קניין רוחני בבית הלבן פרסם השבוע דו"ח הכולל תוכנית אסטרטגית תלת-שנתית לאכיפת זכויות קניין רוחני ברשת. הדו"ח מסביר כי התוכנית נועדה להשיג ארבע מטרות עיקריות: שיפור ההבנה של הציבור האמריקאי על ההשלכות הכלכליות והחברתיות של הפרות קניין רוחני, קידום רשת בטוחה על-ידי צמצום הזיופים ופעילויות המפרות קניין רוחני; קידום מסחר בטוח וחוקי; ושיפור שיתוף הפעולה הבינלאומי לאכיפה אפקטיבית של קניין רוחני. 
 
תוכנית הפעולה מתרכזת במקורות הכלכליים של פיראטיות מסחרית, ומסבירה שעל מנת לצמצם את כרווחים מפעילות פיראטית יש צורך בשיתוף פעולה וולונטרי של גורמים כמו חברות אשראי, חברות פרסום באינטרנט ובנקים. 

הדו"ח מציין כי 86% מפלטפורמות ההורדה והצפייה הישירה הפיראטיות נשענות על מודל כלכלי של הכנסות מפרסומות. כבר כיום, המדיניות הנוהגת בחברות פרסום מקוון אוסרת על הצגת פרסומות באתרים מפרי קניין רוחני. הדו"ח קורא לשיתוף פעולה הדוק יותר בין גורמים בתעשייה כדי להתגבר על טכניקות עקיפת האיסור על-ידי האתרים. 

כזכור, גורמים רבים מתנגדים להסדר הנוכחי של נוהל "הודעה והסרה" לפי חוק זכויות היוצרים האמריקאי שגורם לבעלי זכויות יוצרים רבים לשלוח מיליוני דרישות להסרת תוכן מפר. הדו"ח קורא להסדרת הליכי הודעה והסרה יעילים יותר, זיהוי אוטומטי של תוכן מפר ומתן הזדמנות למשתמשים לטעון להגנת שימוש הוגן. 

הדו"ח גם מציע להגביר את המודעות של הציבור על מקורות חוקיים לתכנים המוגנים בזכויות יוצרים ועל ההשלכות המזיקות של פיראטיות מקוונת. מקור: Torrent Freak (מאת: אנדי).