נחשפה פרשה של סחר במידע רפואי. רמו"ט חקרה 10 חשודים

אולי יעניין אותך גם

עשרה בני-אדם, ובהם עובדים סוציאליים, אחים ואחיות בבתי חולים, עובד קופת-חולים, מנהלים וסוכנים בחברות שירותי סיעוד וטלרפואה, נחקרו לאחרונה בחשד שבשלוש השנים האחרונות מכרו מידע רפואי על מטופלים בשירותי הבריאות לחברות סיעוד ושירותי טלרפואה. את החקירה ניהלה הרשות למשפט טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים, בראשות עו"ד אלון בכר. ממצאי החקירה הועברו למחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לצורך בחינה וגיבוש המלצה להגשת כתבי אישום.

לפי החשד, עובדים בבית החולים או קופת החולים, שיש להם גישה למערכות מידע, מסרו למתווכים מידע חסוי ופרטי אודות מטופלים. המתווכים התקשרו עם חברות שירותי סיעוד ושירותי טלרפואה, והעבירו אליהן רשימות פרטי קשר של לקוחות פוטנציאליים ("לידים"). חברות אלה פנו לאותם אנשים על מנת לשווק להם את שירותיהן, תוך שהם מנצלים מידע פרטי רפואי רגיש אודות המטופלים.

עו"ד אלון בכר, ראש רמו"ט, אמר כי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע רואה בחומרה רבה סחר במידע אישי רפואי: "שוב גילינו, כי הוצאת מידע פרטי ממאגרי מידע נעשית פעמים רבות על ידי אדם שהינו מורשה לגשת אל המידע לצרכי עבודתו. חובת השמירה על פרטיות החולים מצד עובדי הממסד הרפואי הינה מהחשובות שישנן, ויש לעשות מאמצים רבים על מנת שמידע זה לא ייחשף לגורם חיצוני שאינו מורשה לקבלו." מקור: הודעת דובר משרד המשפטים.