ארה"ב: ספקית הגישה (שוב) אחראית להפרות המשתמשים

אולי יעניין אותך גם

בניצחון חשוב לבעלי זכויות יוצרים, קבע בית משפט פדראלי בוירג'יניה פעם נוספת כי ספקית האינטרנט האמריקאית Cox Communications נושאת באחריות להפרת זכויות יוצרים שנעשתה על-ידי מנוייה וכי עליה לשלם 25 מיליון דולרים כפיצוי לחברת ניהול זכויות המוסיקה BMG.

בחודש דצמבר 2015 קבע חבר מושבעים פדראלי כי ספקית האינטרנט מתעלמת ביודעין מבקשות חוזרות ונשנות של חברות המוזיקה לנתק מנויים המפרים באופן סדרתי זכויות יוצרים. בהחלטה קודמת, שניתנה בחודש נובמבר 2015, קבע ביהמ"ש כי ניתן להטיל אחריות על COX כיוון שלא יישמה כנדרש מדיניות של "הפרה חוזרת" (Repeat Infringer), במסגרתה יש ליידע, ובמידת הצורך לנתק, לקוחות המפרים זכויות יוצרים באופן חוזר. חבר המושבעים קבע אז כי Cox תשלם פיצוי משמעותי על הפרות אלה. 25 מיליון הדולרים שנפסקו מייצגים פיצוי סטטוטורי בסך 18,000$ עבור כל אחת מ- 1,397 היצירות שנידונו בתביעה (חברת Rightscorp, נציגתה של BMG, הצליחה לאתר 1.847 מיליון מקרים של הפרת זכויות יוצרים ו- 150,000 עותקים של יצירות מוגנות שטענו מנויי Cox למכשירי הקצה שלהם). חבר המושבעים מצא את Cox אחראית בהפרה תורמת של זכויות יוצרים, לאחר שקבע כי התובעות הוכיחו כי מנויי Cox השתמשו בשירותיה לצורך הפרת זכויות יוצרים באופן ישיר.

בניסיון לחמוק מההחלטת המושבעים, ביקשה ספקית האינטרנט כי תינתן החלטה בהתאם לדין, או לחילופין כי ייערך משפט חוזר. BMG, מצידה, ביקשה כי יינתן נגד Cox צו מניעה קבוע המחייב את ספקית הגישה לסיים את ההתקשרות עם משתמשים הנוקטים בפיראטיות וכן לנטר ולמנוע הפרות עתידיות. לאחר בחינה חוזרת של ההחלטה הקודמת על-ידי ביהמ"ש, אישר השופט Liam O'Grady את החלטת המושבעים ודחה את בקשותיה של Cox. ביהמ"ש אימץ את מסקנות המושבעים וקבע כי יש די ראיות לכך כי ספקית האינטרנט אחראית להפרות שהתרחשו בשירותיה. השופט קבע כי העובדה שספקית הגישה בחרה לא להעביר את הודעות BMG למנוייה, על-מנת להגן עליהם מפרקטיקות סחטניות לשיטתה, אינן משנות את אחריותה. השופט קבע כי בין אם מאמציה של ספקית הגישה להגן על מנוייה היו אציליות או בכוונת תחילה, הספקית אינה יכולה לעצום את עיניה ביחס להפרות ספציפיות המתרחשות בשירותיה. מנגד, ביהמ"ש לא נעתר לבקשת צו המניעה של BMG, כאשר קבע כי הוא מעורפל מדי וכי BMG לא הבהירה במדויק אילו פעולות על ספקית הגישה לנקוט. בנוסף, דחה ביהמ"ש את הבקשה למסור ל-BMG את כתובות הדוא"ל, מספרי הטלפון ופרטים מזהים אחרים של משתמשים מפרים. לעיון בהחלטה. מקור: TorrentFreak (מאת ארנסטו).