פייסבוק: פרסום ממוקד התנהגות – לא רק לחברי פייסבוק

הרשת החברתית הכריזה השבוע כי תחל להציג פרסומות מבוססות התנהגות גם לגולשים שאינם חברים בפייסבוק. עד כה פייסבוק הציגה פרסומות ממוקדות "רק" ל-1.65 מיליארד משמשיה, על בסיס המידע שהיא אוספת עליהם. כעת פייסבוק מתכוונת להציג פרסומות מבוססות התנהגות לכלל הגולשים (כ-3.17 מיליארד איש בעולם), באמצעות איסוף מידע דרך קבצי עוגייה (Cookies) וכפתורי לייק שימוקמו באתרים השונים. במסגרת המהלך, החלה הרשת החברתית להציג לגולשים אירופאים הודעה על שימוש בעוגיות, בהתאם לדרישות דיני הגנת המידע באירופה.
 
לטענת פייסבוק, המידע שתחל לאסוף כעת על כלל הגולשים בצירוף המידע שנאסף לאורך השנים אודות משמשיה, יסייע לה בבניית דפוסי התנהגות ואיתור תחומי עניין משותפים של משתמשים בכל רחבי האינטרנט. פייסבוק גם עדכנה לאחרונה את מדיניות השימוש שלה בקבצי עוגיות ומאפשרת כעת למשתמשי הרשת להסיר עצמם מתכנית הפרסום הממוקד. באמצעות אתר צד שלישי, היא מאפשרת גם למשתמשים שאינם רשומים ברשת להסיר עצמם מאותה תכנית. פעילות הפרסום הממוקד של פייסבוק עלולה להיתקל במשוכות של גופי רגולציית הפרטיות באירופה שבתקופה האחרונה קונסים את הרשת החברתית בשל איסוף מידע על גולשים שאינם משתמשים ברשת החברתית. מקור: TheVerge (מאת: עמר טור).