שופרסל: במקום מטבע לשחרור עגלה תנו לנו מידע אישי

רשת שופרסל החלה בפיילוט להחלפת מנגנון שחרור העגלות שנועד למנוע את גניבתן ואי החזרתן: במקום הפקדת מטבע של 5 ש"ח הקונה יזין מספר תעודת זהות ויצטלם בעמדה מיוחדת שמוצבת בסניף. המידע שיוזן בעמדה לא יאומת מול מאגר מרכזי (רק תקינות ספרת הביקורת נבדקת), אך נשמר במאגר מידע של שופרסל עצמה לצורך איתור הלקוח אם העגלה לא הוחזרה. בשופרסל מדגישים כי המהלך לא נועד כאמצעי ענישה אלא כאמצעי לחנך את הלקוחות להחזיר את העגלות למקומן. בנוסף, לקוח שמעדיף לא למסור את פרטיו יקבל צ'יפ שבאמצעותו יוכל להשתמש בעגלה.
 
הטמעת המערכת החדשה מעלה חששות בקרב מומחי פרטיות, היות שמדובר במאגר מידע חדש המכיל פרטים גם של לקוחות שאינם חברי מועדון שופרסל. חשש נוסף שמומחים מעלים הוא שימוש לרעה במידע שנאסף וכן הסיכון באבטחה לא נאותה של המידע במערכות שופרסל. המערכת מוטמעת כרגע כפיילוט אחד בסניף ברמת אביב אולם הרשת מתכוונת לפרוס את המערכת בסניפים נוספים בהמשך.
 
חברת Magicart שפיתחה את המערכת הבהירה כי המערכת פועלת בהתאם לחוק וכי פרטיות הלקוחות נשמרת. היא גם הדגישה שהמערכת מיישמת פטנטים סודיים של החברה (law.co.il מעיר שבטענה זו יש סתירה מוזרה, משום שפטנטים ובקשות פטנטים מתפרסמים בפומבי על-פי דין). מקור: כלכליסט (מאת: עומר כביר).