מאסר בפועל לישראלי שפרץ למחשבי מדונה

אולי יעניין אותך גם

בית המשפט השלום בת"א (השופט צחי עוזיאל) גזר היום (ה') עונש של 14 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 15,000 ש"ח על ע. לדרמן, שהורשע לפי הודאתו בחדירה למחשבי מספר מאנשי צוותה של מדונה ומכירת קבצי מוסיקה שהעתיק ממחשבים אלו.

כזכור, בחודש פברואר השנה הפרקליטות הגישה כתב אישום חמור נגד לדרמן, בחשד למעורבותו בעשרות אירועים של פריצה למחשבים, חשבונות דוא"ל וחשבונות ענן המשמשים את אנשי צוותה של מדונה, בהם המנהל המוזיקלי של הזמרת. כתב האישום ייחס ללדרמן, בין היתר, עבירות של חדירה למחשב שלא כדין, האזנת סתר אסורה, פגיעה בפרטיות והפרת זכויות יוצרים - תוך שימוש בתוכנות פריצה ובמאגרי סיסמאות נפוצות. המדינה גם האשימה את לדרמן בהעתקת קבצי הקלטות מוזיקה, תכתובות וצילומים לצורך מסחר בהם, כאשר בחלק מהמקרים נטען כי לדרמן מכר את הקבצים כנגד תמורה כספית, כאשר בין הקבצים נמצאות גם הקלטות של שירים וחומרים אחרים שלא פורסמו קודם לכן. 

במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמו, הודה לדרמן בכתב אישום מתוקן. בנוסף לעונשים לעיל, נגזרו על לדרמן גם 6 חודשי מאסר על תנאי וכן הורה ביהמ"ש להשמיד את כל חומרי המחשב שנתפסו ואסר על הפצת עותקים מחומרים אלה. ביהמ"ש ציין כי "הקלות בביצוע עבירות מהסוג הנידון על-ידי מי שניחן בכישורים בתחום, דוגמת הנאשם, והקושי לחשוף את העבירות ואת העבריין, מחייבים תגובה עונשית הולמת בעלת מסר מרתיע ובלתי מתפשר". מקור: Ynet (מאת נעמה כהן-פרידמן).