ארה"ב: חוק חדש להסדרת איסוף המידע ע"י ה-NSA

אולי יעניין אותך גם

הנשיא אובמה חתם לפני שעות אחדות על רפורמת חקיקה להסדרת האיסוף הסיטונאי של מידע מודיעיני ברשתות טלפוניה, שתחליף את ההסדרים שקיומם נחשף בגילויי סנואדן לפני כשנתיים. החוק החדש, שעבר את אישור שני בתי הקונגרס לאחר דיונים ממושכים וחילוקי דעות עמוקים בין חברי הקונגרס, עדיין יאפשר לרשויות הביטחון והמודיעין בארה"ב גישה נרחבת לנתוני המעטפת של שיחות ברשתות הטלקום (נתונים על זהות המשוחחים, משך השיחה, מועדה וכו'), אולם תחת מנגוני בקרה נוספים.

לפי החוק החדש, חברות הטלקום, ולא הסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSA), הן שיאחסנו את מאגר המידע העצום של כלל נתוני המעטפת. רשויות הממשל יזדקקו לצו ספציפי מבית המשפט המיוחד לאיסוף מודיעין זר (Foreign Intelligence Surveillance Court) על מנת לקבל גישה למידע. בית המשפט המיוחד, מצידו, יחויב להגביר את פומביות ההכרעות שלו, בכך שיפרסם ברבים את החלטותיו העקרוניות. חידוש נוסף ברפורמה מאפשר לעותרים ציבוריים, כגון ארגוני זכויות אדם ופרטיות, להשמיע את טיעוניהם בפני בית המשפט בדיונים מסוימים.

החוק החדש מחליף את החוק שפקע מוקדם יותר השבוע, שתחת חסותו אספה הסוכנות לביטחון לאומי מידע באמצעות חיבור ישיר בין מחשביה לשרתי חברות הטלקום, באופן שאפשר לה ליטול מידע בהיקפים נרחבים ללא בקרה פרטנית. החוק שפקע גרם גם למתחים פוליטיים-מדיניים שטרם יושבו בין ארצות-הברית לאירופה. מקור: הניו-יורק טיימס (מאת: ג'ניפר שטיינהאוור וג'ונתן וייסמן).