אירופה: תלונה נגד גוגל-פליי על הפרת דיני ההגבלים

אולי יעניין אותך גם

מפתחת האפליקציה Disconnect הגישה לרשות ההגבלים העסקיים באירופה תלונה נגד גוגל, בטענה כי ענקית החיפוש ניצלה לרעה את כוח השוק שלה בכך שאסרה על הפצת האפליקציה באמצעות גוגל פליי.

גוגל הסירה בשנה שעברה את אפליקציית Disconnect מגוגל-פליי בטענה כי האפליקציה, שנועדה למנוע מאפליקציות אחרות לעקוב אחר משתמשים ולחסום הגשת פרסומות ממוקדות, מפרה את כללי החנות המקוונת האוסרים על הפצת אפליקציות שמפריעות לפעולתן של אפליקציות אחרות. התלונה של מפתחת Disconnect מתבססת על הטענה כי גוגל מונעת את הפצת האפליקציה משום שהיא פוגעת בהכנסותיה מפרסומות וביכולתה לנטר את הפעילות של משתמשי סמארטפון. התוצאה, לטענת מפתחת האפליקציה, היא שגוגל נוקטת מדיניות מפלה כלפי האפליקציה לצורך קידום כלי הפרסום ואיסוף המידע שלה.

גוגל מסרה בתגובה כי הוא דוחה לחלוטין את הטענות כ"חסרות בסיס". ענקית החיפוש הבהירה שגוגל פליי מציעה מאות אפליקציות המאפשרות למשתמשים שליטה על פרטיותם בסמארטפונים וכי המדיניות שלה נגד אפליקציות שפעילותן מפריעה לאפליקציות אחרות קיימת זמן רב. רשות ההגבלים העסקיים באירופה הודיעה כי התלונה הגיעה לידיה וכי היא תיבדק. מקור: PC Advisor (מאת: לואק אסרס).