פסיקה פדראלית: איסוף מידע של ה-NSA אינו חוקי

אולי יעניין אותך גם

הקונגרס מעולם לא הסמיך את הסוכנות לביטחון לאומי (ה-NSA) לבצע איסוף וניטור סיטונאיים של מידע מודיעיני ברשתות טלפוניה, כדוגמת אלה שחשף סנואדן לפני כשנתיים - כך פסק הרכב של שלושה שופטים בבית המשפט הפדרלי לערעורים בניו-יורק (ה-2nd Circuit). פסיקת בית המשפט מפרשת את ההוראה בחוק הפטריוט (USA PATRIOT Act) שממנה ה-NSA מתיימרת לשאוב את סמכותה לבצע איסוף סיטונאי של מידע מודיעיני. פסק הדין קובע כי לקונגרס, שחוקק את החוק ואישרר אותו לאחרונה ב-2011, לא היתה כוונה להתיר איסוף במתכונת הדורסנית שמבצעת ה-NSA.

בית המשפט הזהיר מפני השלכות תוכניות הניטור המודיעיני, בכך שהן עלולות לגשת לכל מערכת מחשב בשוק הפרטי בה עשוי להימצא מידע פיננסי ורפואי הנוגע לכל אזרח אמריקאי. השופטים הדגישו שאיסוף מידע באופן זה מהווה פגיעה חסרת תקדים בציפייה לפרטיות של אזרחים אמריקאים. בעקבות החלטת בית המשפט לערעורים יחזור ההליך לדיון בבית המשפט המחוזי הפדרלי לצורך הכרעה בבקשת התובעים לצו שימנע מהממשל לאסוף עליהם מידע באמצעות פרויקטי הניטור של הסוכנות לביטחון לאומי.

נציגי הממשל בארצות-הברית מסרו כי הם לומדים את פסק הדין וכי טרם הוחלט אם להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. הממשל הדגיש כי הוא ממשיך במאמצים לקדם רפורמה שתביא לסיום פרויקטי הניטור במתכונת הנוכחית ולהענקת סמכות לזרועות הביטחון לבצע איסוף וניטור ממוקדים של מידע ברשת ובתשתיות טלקום. מקור: The Hill (מאת: ג'וליאן האטם).